Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
Jeg synes ferie for voksne og ferie for barn lar seg kombinere finfint.
Storbyferie trenger overhodet ikke være døll for barna- tvert imot. Storesøster her i huset elsker storbyferie, fordi den kan like godt tilrettelegges for små barn som chartertur til syden. Før vi reiser til en storby sjekker vi hva slags tilbud det finnes for barn. Og det er det som er så flott med storbyer: Det finnes alltid noe for barn der. De fleste store byer har dyrehager, eller dyreparker, for eksempel. Pluss store parker med lekeplasser. Vi tar også alltid en tur innom et museum. De fleste byer har naturhistoriske eller zoologiske museer, og vanligvis er det Dinosaurutstillinger i dem. Mange storbyer har i tillegg badeland. Osv osv osv. Og disse barnevennlige aktivitetene lar seg godt kombinere med det vi voksne har lyst å oppleve, vanligvis tar jo ikke en aktivitet hele dagen. Vi pleier å vise dattera vår alt vi kommer å oppleve allerede før vi reiser, f.eks. på nettet, sånn at alle kan forberede seg og glede seg på forhånd. Slår aldri feil. 
Ellers er jeg enig med Tinetoff i alt hun skriver, inkludert det å ikke ville ha barn nr. 3 fordi det ville gjort reisingen nesten umulig her hjemme. (Ettersom jeg reiser mye alene med barna i tillegg til familiereiser).