Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT
Eg hadde styrt unna Toller med mindre eg var veldig godt kjent i hundemiljø der eg kunne få tips om kva oppdrett eg skulle velge trur eg, for ein del oppdrettarar har (hatt?) litt tendens til å avle pyntetoller der det mentale resultatet har blitt litt "ymse". (Stress/redsel og slikt.)
Flat opplever eg som veldig masete. Ikkje nødvendigvis på slitsom måte, meir at dei gjerne vil være med på alt, og ikkje eiger begrensningar før dei stuper om av utmattelse. Av flat og lab vil er påstå at flat generelt er meir "på" som vaksen, men labradoren er ein større handfull som kvalp. Eg går ein del hundekurs og trener litt lydighet, og treffer langt fleire flatter enn labradorer, som eg hittil kun har sett ein av på trening.
Om eg skulle velge hund til dykk ut frå det du skriv i HI, ville eg ha valgt vaksen labrador eller (kvalp/vaksen) dansk-svensk gardshund trur eg. Dersom de virkelig har mykje tid, og tykkjer det er greit med langvarig kvalpetid, så er labradorkvalpar noko av det nydeligaste som finnast.
Anbefaler å gå kurs uansett, grunnkurs/kvardagslydighet og kvalpekurs sjølvsagt. :]