Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
Jeg tør påstå det er stor forskjell mellom en tollertispe og en flatcoat hann i aktivitetsnivå altså På samme måte som at en tollertispe som regel er roligere enn en hannhund av samme rase.
Svigerhunden er nå to år, og en trygg og god hund. Det første valpeåret var litt arbeidsomt, svigersøster brukte veldig mye tid på å trene hunden i trafikken (som var den eneste situasjonen der hunden ble bragt ut av fatning), men med litt innsats gikk det også greit. Den ultimate stresstesten kom nyttårsaften da hunden på 1 år sto sammen med oss på verandaen og så på fyrverkeriet. Det vil si, hun var mest opptatt med å snuse opp godbitene som vanket, men jeg er mektig imponert over hvor lett det er å trene en toller - på godt og vondt egentlig, for de tar også lett til seg uvaner 
Jeg syns tollerne er fantastiske. Og skal jeg ha en nye hund en gang, så vil jeg ha en toller.
Tror nok du har rett i at tispene er mye roligere enn en flat-hann, generelt så er nok retriever tispene en god del hakk roligere enn hannhundene.
|