Sv: Ta med vogn ... eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Nå er vesla mi 3,5 så det går fint an å sove i vognen nå, vet ikke hvordan det blir om et år, men det finnes da de som sover i vognen da og. En unge som er flink til å gå trenger ikke vogn til vanlig, men husk på at man ofte spaserer VELDIG mye på ferieturer, og små barneføtter blir fort leie av å bare gå og gå. De er jo aktive og spreke, men det blir fort kjedelig å gå veldig lenge, spesielt i varme. Da har jeg heller med vogn enn å gå rundt og bære på 17 kg.
Joda, men da får man kanskje tilrettelegge ferien slik at det passer også for aktive og slitne barn. Ta flere pauser når man er ute og går, for eksempel. Jeg tror ikke det er mange barn på 4,5 år som sover i vogn. Og skal de gjøre det bør de nok helst være vant til det. Jeg kan ikke forestille meg at noen av mine hadde vært i stand til å sovne i vogn på den alderen der. Men det ER stor forskjell på 3,5 og 4,5 år, både i gå-ferdigheter, utholdenhet, og størrelse. Til en på 3,5 ville jeg kanskje hatt med vogn, men ikke til en på 4,5.
|