Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Ikke så lenge det ikke er et reelt tema. Da blir det bare søkt. Kom igjen når vi virkelig har så mange tradisjoner, så mange dager i året, som går ut på å involvere fremmede, så kan vi diskutere det på nytt.
Men jeg tåler skolekorps som marsjerer forbi huset mitt grytidlig om morgenen en dag i året. På 17.mai. Og jeg tåler å bli narret på 1.april. Jeg tåler smelling og bråk midt på natta en natt i året, på nyttårsaften. Og jeg tåler at barn med skremmende masker ringer på døra mi 31. oktober.
Men du er ikke redd. Du er selv i den alderen som har barn som feirer. Tåler du festbråk klokka 3 om natten hvis du har studentnaboer som har en eller annen vitkig happening? Jeg synes ikke halloween er sammenlignbart med 17. mai og nyttårsaften i og med at halloween i den formen tross alt bare er en feiring for barnefamilier foreløbig. Jeg skjønner ikke at du ikke ser at man trenger seg på andre på en helt annen måte enn at det bråker litt når man ringer på, ser skummel ut og ber om å få noe fra dem?