Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Haha, akkurat sånne planer driver jeg også og legger! Men jeg ikke delt dem med andre, da. Litt redd for å virke nevrotisk. 
Jeg delte i mange år avis med en som fikk meg til å google småbruk fordi han var sikker på at verden skulle gå under snart. Da jeg påpekte at han jo fikk allergisk sjokk bare av å gå forbi et gårdsbruk ville han ha fiskebåt i stedet. Til slutt fikk jeg overtalt ham til å gå med på at om verden gikk under så var det nok jorder rundt huset vårt og at vi bodde så nærme havet at vi ikke trengte å bo i båten. Men han smuggooglet New Zeland likevel, sånn i tilfelle vi hadde behov for å bo et litt øde sted med mange husdyr. 
Jeg kjenner at jeg ikke savner dommedagsprofetiene hans så veldig mye. Selv om tar det at han nå selger designervesker og -sko fra nettbutikk som et tegn på at økonomien går til helvete. Han lærte meg nettopp at etablering av sånne ting var det utlimate tegnet på at økonomien snart gikk under. 
Jeg for min del har funnet ut at det er ingenting man sparer så mye penger på som å jobbe. :har ikke lengre tid til å verken handle, gå til frisør, hudpleie eller noe som som helst annet:
Fra spøk til alvor. Jeg hadde kuttet ned på matbudjettet og posten "annet". Har sett nok Luksusfellen til å vite at det er de to som ofte er de store pengeslukene. Reiser hadde vi nok også måttet kutte ned på. Null påsketur til Houston og venninnetur til NY.
Jeg er glad jeg har veldig lite huslån. Jeg har bodd lenge nok sammen med overfornevnte fyr til å tenke at han har rett i at ting ikke kan vokse inn i himmelen. Og at vi må begynne å forbruke mindre.
Jeg bruker ikke 10 000 i året på sko heller. Jeg har regnet over. Og så er jeg så heldig at jeg kjenner en skomaker veldig godt.