Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-13, 10:58   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er bare noe innmari surmaga over ordene "vi feirer ikke Halloween, vi". Da er vel "dessverre, vi har ikke godteri" bedre?

Ok, jeg skulle kanskje presisert at jeg var blid og smilende de to-tre gangene (totalt de siste åra) vi har hatt unger på døra.

Dette er hva jeg har sagt: "Beklager, jeg har ikke godterier til dere. Vi feirer ikke Halloween, det er derfor vi har slått av utelyset. Når utelyset er slukket betyr det at vi ikke vil ha besøk. Ha det bra!"

Gammel 01-11-13, 11:25   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Dette er hva jeg har sagt: "Beklager, jeg har ikke godterier til dere. Vi feirer ikke Halloween, det er derfor vi har slått av utelyset. Når utelyset er slukket betyr det at vi ikke vil ha besøk. Ha det bra!"

Men- jeg "feirer" jo heller ikke Halloween. Ingen gresskar, ingen kostymekjøp, ingen sminke eller kaker som er formet som avkuttede fingre, det hindrer meg jo ikke å dele ut en twist e.l til noen småunger som ringer på?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 11:35   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at til alle tider har nye tradisjoner oppstått, og gamle tradisjoner har dødd ut, og til alle tider har det vært folk som har mislikt begge deler. Så det er helt klart lov. Men det har nå likevel gått sin gang, stort sett, og kommer nok til å gjøre det denne gangen også, så forskjellen er vel bare at de som har vært med på festen bare har hatt det litt mer moro.

Så kan man vel håpe på at tradisonen dør ut igjen av seg selv, etter et par hundre år, selv om folk da selvsagt vil synes det er trist at denne hyggelige og eldgamle tradisjonen forsvinner.

Gammel 01-11-13, 12:17   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Ok, jeg skulle kanskje presisert at jeg var blid og smilende de to-tre gangene (totalt de siste åra) vi har hatt unger på døra.

Det er så surmaga, at jeg lukter sitron helt hit. Slått av utelys og fremme sine prinisipper på småbarn utkledd i kostymer? Det er så dumt og surmaga at jeg ikke kan få sagt det nok.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 12:52   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er så surmaga, at jeg lukter sitron helt hit. Slått av utelys og fremme sine prinisipper på småbarn utkledd i kostymer? Det er så dumt og surmaga at jeg ikke kan få sagt det nok.

Halloween er en skikk der man går og ringer på til folk man ikke kjenner for å få godteri. Det er vel ikke veldig mange feiringer eller høytider der man i så stor grad involverer "utenforstående" i egen skikk ved å få hjem til dem. Da mener jeg det må være helt legitimt å si at "nei, vi feirer ikke, og vi har prøvd å vise det med å skru av utelampen". Mine unger gikk rundt sammen med en venninne og faren hennes i går. De visste godt at de bare skulle gå hos folk de kjenner eller der det var satt ut litt ekstra med lys/halloweenpynt. De skulle i hvert fall ikke gå der utelyset var skrudd av.

Jeg ser det flere som mener det er kjipt å ikke ville feire Halloween eller å si at man ikke vil feire det. Jeg synes det er veldig rart. Kommer det folk - små eller store - på døra di og ber deg være med en feiring du har null interesse av eller kanskje til og med er imot så må det da være greit å si ifra.

Vi er ikke spesielt opptatt av Halloween (selv om det er gøy å se bilder av utkledde folk på FB), men ungene fikk altså gå og vi hadde godteri til de som kom på døren.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.