Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Hvis vi hadde fått halvert inntekten permanent, hadde vi måttet flytte. Vi hadde ikke kommet "i havn" med å kutte forbruket (selv om vi selvfølgelig kunne ha spart noe, for all del. Bare ikke nok.)
Hvis vi derimot hadde hatt midlertidig dårlig råd, feks hvis en av oss hadde studert i en kortere periode kunne vi ha greid oss med å kutte ned på forbruk, men jeg tror ikke lattepengene hadde dekket det. (Jeg merker faktisk litt at jeg slanker meg på forbruket. Ikke noe revolusjonerende, men det merkes.)
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Denne tråden fikk meg til å minnes den gangen for mange år siden da vi hadde ganske dårlig råd, og mannen fikk lønnsforhøyelse. Det første han sa var "oh, can we start buying the NICE kind of toilet paper now?".
Her har jeg alltid holdt min fane høyt. Uansett hvor dårlig råd jeg har hatt har jeg hatt bra toalettpapir. Faktisk da vi (ei jeg leide sammen med) var så blakke at vi måtte stjele toalettpapir fra utestedene tok vi kun fra de med god kvalitet. Noen prinsipper har jeg da!