Sv: Au pair på foreldremøte?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Koordinert her også. Forrige møte begynte klokka 17 med en time felles samling i aulaen for 1.-4.trinn, så var det inn i klasserommet og klassevise møter fra 18 til 19. Samtidig som vi gikk inn i førsteklasseklasserommet, hadde 5.-7.trinn den samme felles samlingen med lik info fra 18-19. Klokka 19 var jeg ferdig med førsteklassingene, og kunne gå i klasserommet til femteklassingen som da varte én time, til 20. Veldig greit.
Veldig greit, om man da ikke har barn i 1 og 4 trinn, selvfølgelig. 
Jeg har kranglet lenge og vel med skolen om akkurat en slik fordeling. Naboen hadde i fjor barn i 1, 7 og 4 trinn, og der var alle de tre foreldremøtene lagt samtidig. Hjelper ikke engang med barnevakt og at begge foreldre stiller da, man har fortsatt en forelder for lite. Kanskje det ideelle i slike situasjoner er skilte foreldre med nye partnere som stiller opp fullt?! Om det er greit at steforeldre stiller da, eller blir det i samme kategori som au pair, bare ubetalt? 
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Jeg synes det er helt kurrant å ha samtaler på dagtid. Jeg mener samfunnet er moden for endring her - og at arbeidsgiver bør pålegges å tilrettelegge for at folk kan ta seg fri til slik, på lik linje med annen fri man må ha.
Dette gidder jeg nesten ikke å kommentere engang. Jeg har ingen mulighet for fleksitid, har turnus med noen kveldsvakter og det oppfordres sterkt til å ta alle lege/tannlege/skolerelaterte ting på dagtid de dagene jeg har kveldsvakt. Det er ikke alle yrker det lar seg gjøre å bare "stikke fra" et par timer. Og om man pendler med Ruter...don't even get me started!