Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 22:01   #28
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Koordinert her også. Forrige møte begynte klokka 17 med en time felles samling i aulaen for 1.-4.trinn, så var det inn i klasserommet og klassevise møter fra 18 til 19. Samtidig som vi gikk inn i førsteklasseklasserommet, hadde 5.-7.trinn den samme felles samlingen med lik info fra 18-19. Klokka 19 var jeg ferdig med førsteklassingene, og kunne gå i klasserommet til femteklassingen som da varte én time, til 20. Veldig greit.

Veldig greit, om man da ikke har barn i 1 og 4 trinn, selvfølgelig.

Jeg har kranglet lenge og vel med skolen om akkurat en slik fordeling. Naboen hadde i fjor barn i 1, 7 og 4 trinn, og der var alle de tre foreldremøtene lagt samtidig. Hjelper ikke engang med barnevakt og at begge foreldre stiller da, man har fortsatt en forelder for lite. Kanskje det ideelle i slike situasjoner er skilte foreldre med nye partnere som stiller opp fullt?! Om det er greit at steforeldre stiller da, eller blir det i samme kategori som au pair, bare ubetalt?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes det er helt kurrant å ha samtaler på dagtid. Jeg mener samfunnet er moden for endring her - og at arbeidsgiver bør pålegges å tilrettelegge for at folk kan ta seg fri til slik, på lik linje med annen fri man må ha.

Dette gidder jeg nesten ikke å kommentere engang. Jeg har ingen mulighet for fleksitid, har turnus med noen kveldsvakter og det oppfordres sterkt til å ta alle lege/tannlege/skolerelaterte ting på dagtid de dagene jeg har kveldsvakt. Det er ikke alle yrker det lar seg gjøre å bare "stikke fra" et par timer. Og om man pendler med Ruter...don't even get me started!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.