Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilket museum i Oslo anbefaler du?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-13, 13:13   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket museum i Oslo anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg må bare kommentere dette da det er så relevant i forhold til hva min fireårige niese så da hun så nettopp dette bilde. "Men tante x, du vet at man aldri skal sleike på tissen til noen man ikke kjenner. Det sier de i barnehagen min".

Men når det er sagt, jeg hører hva du sier og skjønner hvor du kommer fra men tror ikke man må føle seg forpliktet til å ha en "fornuftig" samtale med barn om kunst som kan provosere oss voksene. Ofte kan det være en trigger til å snakke om vansklige tema på en litt "lettere" måte og til slutt vil jeg bare si at vi må aldri undervurdere barn og hva de vet og har hørt om fra veldig tidlig alder. Jeg glemmer aldri det det foreldremøte der Røde kors viste frem hva typiske 11åringer ser på nett. Sjokket og vantroen blandt foreldre og så kommentaren om at dette også er tilfelle for små barn. Dette er første generasjon av digitiden vi lever i, de ser og hører ting fra veldig tidlig alder og mer en ofte hjelper det å bare se og snakke ihjel ting fra tidlig alder. Tror jeg.

sorry, digresjon men er lidenskapelig opptatt av at vi unngår å sensurere vekk kunst vi voksene opplever som moralsk upassende for barna våre. Jeg
er mye mer for å sensurere vekk Disney channel og hva min datter utsettes for der av steroetypiske kjønnsroller en kunst på et musum. Omfaget av "skader" er i en helt annen skala etter min mening.

Jeg er helt enig i det du sier her.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.