Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Opprinnelig lagt inn av amylin, her.
Rett bak der du var på Ammerud ligger Vesletjern og marka, Tallulah! Vet ikke om du så det?
Joda, jeg tok meg en bitteliten pust i bakken da alt var over og så meg rundt.
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Dette er en tråd om fordommer mot østkanten, ikke enda fler "de på Vestkanten tror vi er dumme/slemme/udannete/hvahardu på Østkanten. 
Jeg har ikke fordommer mot Østkanten. Jeg har bodd der store deler av livet - i randsonen både i Groruddalen og rundt Østensjøvannet, jeg har aldri bodd mer enn en km fra marka før jeg flyttet til Blærum.
Jeg blir også himla sur av å lese historier om de bortskjemte folka fra vest, historier om barn som går for lut og kaldt vann fordi mor og far er så opptatt av å være snørrhovent snobbete, skoler som har egen avkrysningsrubrikk for au pairer på foreldremøteinnkallelsen, og den merkelige holdningen mange har om at de riktignok ikke har gods eller gull, men de er jo snille og reflekterte og det er jo mye bedre. 
Det finnes sikkert dårlige foreldre her også, men det er plenty av flinke, ressurssterke folk, det er alltid noen som melder seg til verv, og ungene her ute gjør det bra på skolen. Datteren min ble skikkelig lei seg i sommer da hun for første gang møtte samme holdning som Pelle beskriver - hun ble fortalt på leir at det bare var bortskjemte drittunger i Bærum. 
Da måkke du fortsette avsporingen og gjøre det til en "forsvare meg mot alle fordommene mot vestkanten"-tråd da! Særlig ikke når jeg har vært så storsinnet at jeg innrømmer at østkantfolk kan være fordomsfulle. Gi og ta, pøblis, gi og ta.