Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn off - Dine gamle foreldre / svigers

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 18:16   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigers

Hvilken teknologi ser du for deg skal minske behovet for sykehjemsplasser, Jinx? :sporer av:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 19:46   #2
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigers

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvilken teknologi ser du for deg skal minske behovet for sykehjemsplasser, Jinx? :sporer av:

GPS, fallalarm, dørsensor som ber de gå inn igjen, skjermer i hjemmet som gir pasienter info om om når på døgnet det er og hva som snart skjer osv. Jeg skal på to-dagers kurs på Værnes til uka så kan svare mer utfyllende da.Min erfaring er at det er de med demens som er vanskeligst å holde hjemme. Der jeg jobber er det bygget nytt bo-og servicesenter som er et smart hus. Lagt inn masse muligheter mtp trygghet. I Sverige er det i følge min svenske kollega ikke mer sykehjem, men særskilt boende som de kaller det. Små tilrettelagte leiligheter med masse hjemmesykepleie. Er det trygt i hjemmet og de får det de vil ha er det ingen grunn til å komme på sykehjem. Men det må bygges opp veldig bra hjemmetjenester før det kan legges ned sykehjemsplasser.

Gammel 18-10-13, 19:58   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigers

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

GPS, fallalarm, dørsensor som ber de gå inn igjen, skjermer i hjemmet som gir pasienter info om om når på døgnet det er og hva som snart skjer osv. Jeg skal på to-dagers kurs på Værnes til uka så kan svare mer utfyllende da.Min erfaring er at det er de med demens som er vanskeligst å holde hjemme. Der jeg jobber er det bygget nytt bo-og servicesenter som er et smart hus. Lagt inn masse muligheter mtp trygghet. I Sverige er det i følge min svenske kollega ikke mer sykehjem, men særskilt boende som de kaller det. Små tilrettelagte leiligheter med masse hjemmesykepleie. Er det trygt i hjemmet og de får det de vil ha er det ingen grunn til å komme på sykehjem. Men det må bygges opp veldig bra hjemmetjenester før det kan legges ned sykehjemsplasser.

Jeg gleder meg til å høre mer etter du har vært på kurs

Slik jeg ser det er det ingenting av det du nevner oppe her som kunne holdt noen av de som i dag kommer på sykehjem lengre hjemme enn de er i dag.
Min erfaring er at de som kommer dit er enten så forvirrede at de ikke vil skjønne døgnorienterende skjermer, stemmer som forteller de hva de skal gjøre osv, eller så pleietrengende at det må personell til for å avhjelpe situasjonen.
Sånn eksempelvis så skal de ikke være så veldig langt inni demensen sin før de ikke skjønner eller misforstår stemmen som skal hjelpe de når de trykker på trygghetsalarmen, og det er tross alt et operativt menneske som sitter der og veileder, ikke noe som er programmert.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.