|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Hm, for min del handler det egentlig ikke om hårsårhet. At det å bo i en by har andre kvaliteter enn å bo i en bygd tror jeg alle skjønner. Også at det positive og negative sider ved begge deler.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig i dette. Det jeg opplever som den største forskjellen mellom bygd og by er at man nettopp på bygda i større grad ser og sosialerer med mennesker i ulike sosiale lag. Derfor tror jeg man kan få et annet inntrykk av de som bor der også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Det synes jeg er en av styrkene ved å bo der jeg bor. Både barn og voksne forholder seg daglig til folk med veldig ulik bakgrunn. Vi har gode muligheter til å møte mennesker som er annerledes enn oss selv (ut fra alder, bakgrunn, økonomi, utdanning, kultur osv.), og det tror jeg vi har veldig godt av.
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Mens jeg syns man er litt vrang hvis man påstår at det er blitt sagt, i hvert fall i de trådene jeg har bevegd meg i i dag. Tvert i mot har det blitt sagt at det finnes små lokalsamfunn i alle byer, og at spredningen mellom by og land er mye mindre enn spredningen innad i gruppene.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Det må være veldig kjipt å måtte rømme fra et sted. For om man rømmer betyr det vel at man egentlig ville bli, men ikke hadde noe annet valg enn å dra?
Amen! Eller om ikke vokst opp: Bor der som voksne. Og det er utrolig sjarmerende å høre de trangsynte fordommene rømlingene har til de som ble igjen på hjemstedet. Sist redigert av 007 : 18-10-13 kl 14:29. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|