Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre?
Ja, nær der en av oss vokste opp 134 56,78%
Ja, men de har flyttet til oss et annet sted 6 2,54%
Nei, men vi vurderer å flytte hjem 1 0,42%
Nei, men de vurderer å flytte hit 1 0,42%
Nei, vi bor ikke nærme 89 37,71%
Ostepop 5 2,12%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 13:01   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes vel egentlig det er å være litt i overkant hårsår. Det er fordeler og ulemper med begge deler, det ser jeg for meg at de aller fleste forstår.

Hm, for min del handler det egentlig ikke om hårsårhet. At det å bo i en by har andre kvaliteter enn å bo i en bygd tror jeg alle skjønner. Også at det positive og negative sider ved begge deler.

Det jeg er lei av her på FP er at det så veldig ofte skal poengteres og diskuteres om det er slik at de som bor i Oslo er så ulike resten av landet. Jeg synes det er hakk i plata, rett og slett, og for meg et FP-fenomen. Jeg har bodd flere steder i Norge og opplever ikke forskjellen mellom Oslo og resten av landet som stor. Byen er større, men menneskene er forbausende like og handlingsmønstrene gjenkjennelige avhengig av hvilke sosiale lag man beveger seg i.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 13:25   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hm, for min del handler det egentlig ikke om hårsårhet. At det å bo i en by har andre kvaliteter enn å bo i en bygd tror jeg alle skjønner. Også at det positive og negative sider ved begge deler.

Det jeg er lei av her på FP er at det så veldig ofte skal poengteres og diskuteres om det er slik at de som bor i Oslo er så ulike resten av landet. Jeg synes det er hakk i plata, rett og slett, og for meg et FP-fenomen. Jeg har bodd flere steder i Norge og opplever ikke forskjellen mellom Oslo og resten av landet som stor. Byen er større, men menneskene er forbausende like og handlingsmønstrene gjenkjennelige avhengig av hvilke sosiale lag man beveger seg i.

Enig i dette. Det jeg opplever som den største forskjellen mellom bygd og by er at man nettopp på bygda i større grad ser og sosialerer med mennesker i ulike sosiale lag. Derfor tror jeg man kan få et annet inntrykk av de som bor der også.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:00   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Enig i dette. Det jeg opplever som den største forskjellen mellom bygd og by er at man nettopp på bygda i større grad ser og sosialerer med mennesker i ulike sosiale lag. Derfor tror jeg man kan få et annet inntrykk av de som bor der også.

Det synes jeg er en av styrkene ved å bo der jeg bor. Både barn og voksne forholder seg daglig til folk med veldig ulik bakgrunn. Vi har gode muligheter til å møte mennesker som er annerledes enn oss selv (ut fra alder, bakgrunn, økonomi, utdanning, kultur osv.), og det tror jeg vi har veldig godt av.

Gammel 18-10-13, 13:29   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Mens jeg syns man er litt vrang hvis man påstår at det er blitt sagt, i hvert fall i de trådene jeg har bevegd meg i i dag. Tvert i mot har det blitt sagt at det finnes små lokalsamfunn i alle byer, og at spredningen mellom by og land er mye mindre enn spredningen innad i gruppene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 13:36   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må være veldig kjipt å måtte rømme fra et sted. For om man rømmer betyr det vel at man egentlig ville bli, men ikke hadde noe annet valg enn å dra?

Jeg har ikke rømt, men jeg har flyttet litt på meg. Vi endte til slutt opp i nabokommunen fra der vi vokste opp, sånn en halvtimes kjøretur unna. På bygda, så jeg er selvsagt oppdatert på naboen, forer bygdedyret, er trangsynt, full av fordommer, stemmer SP, er lite opptatt av høyverdig kultur og har egentlig liten peiling på det meste da vi henger noen år etter storbyen.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er bare så lei av en del hinting på FP om hvordan folk og steder utenfor Oslo er. Litt i denne tråden, mye i andre. Gjerne med referanse til at man bodde i en småby/i en bygd en gang for 10-20 år siden og det var fryktlig. Og man flyttet ikke, man rømte. Og utfra dette konkluderes det med at skal man overleve i Norge må man bo i Oslo/Bærum og helst reise ofte til storbyer i utlandet for å puste fritt. Satt på spissen.

Jeg kan bidra med at mange av de minst opplyste, mest navlebeskuende, bakstreverske menneskene jeg har møtt har vokst opp i Oslo/Bærum.

Amen! Eller om ikke vokst opp: Bor der som voksne. Og det er utrolig sjarmerende å høre de trangsynte fordommene rømlingene har til de som ble igjen på hjemstedet.

Sist redigert av 007 : 18-10-13 kl 14:29.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.