Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 15:40   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig viktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:43   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig iktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

Ikke sant. Jeg ble enda mer glad i min lesbiske fastlege nå, kjenner jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:54   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig viktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

Jeg er enig med deg. Samtidig er jeg så glad i min lege at jeg ikke tør spørre. Jeg vet at hun er katolikk. Jeg mener også at hun er et godt menneske og håper at det betyr at hun henviser. Men av ren egoisme, så har jeg ikke tenkt å spørre henne.

Og en stor fiskedask både til legene som ikke vil henvis og til politikerne som vil tillate dem det. Jeg leste Kaluzas kronikk nå og er så hjertens enig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 16:31   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig, og jeg forstår ikke forskjellen mellom å henvise til abort og henvise til en annen lege som kan henvise til abort, resultatet er jo uansett det samme.
Ellers synes jeg det er rart å velge et yrke hvor man har store problemer med å utføre deler av oppgavene som hører med til yrket. Da burde man enten latt være å bli lege eller valgt en gren av legeyrket hvor man ikke trenger å møte kvinner som ønsker å ta abort. Når legen er på jobb bør i grunnen personlige meninger ligge igjen hjemme, og hensynet til pasienten være prioritert.

Gammel 15-10-13, 18:10   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er enig, og jeg forstår ikke forskjellen mellom å henvise til abort og henvise til en annen lege som kan henvise til abort, resultatet er jo uansett det samme.

Fordi da kan den første legen toe sine hender og ha samvittigheten sin ren.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 18:18   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med dere i at dette ikke er noen bra endring.

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg forstår ikke at Krf har fått Høyre og Frp med på dette.

Personlig tenker jeg at dette er noe de har gått med på fordi at det i realiteten kommer til å få ganske få (=et lite antall) konsekvenser. (Konsekvensene slik de er beskrevet i tråden er selvfølgelig ikke noe hyggeligere eller bedre for de som kommer til å oppleve dem, for noen blir å få det akkurat slik dere beskriver. Ei eller annen ungjente i ei eller annen bygd som ikke blir henvist og som ikke kommer seg til noen annen lege. Men jeg tror alikevel ikke det blir å skje i stor grad.)

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvorfor skal legene ha denne individuelle reservasjonsretten egentlig?

Du mener den som kom nå? Den er vel ikke etter etterspørsel fra leger, men et politisk "statement". (Eller mener du den reservasjonsretten som eksisterer i dag?)

Sist redigert av him : 15-10-13 kl 22:21. Årsak: la til en parentes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.