Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betydningen av ordet "hate"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-07, 23:16   #1
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betydningen av ordet "hate"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er stor forskjell på om objektet til verbet er et menneske eller ei. Jeg hater gladelig veps, bananer, tv-programmer, køståing og masse annet. Derimot reagerer jeg veldig når fireåringen min sier at hun hater noen i barnehagen, eller til og med sin elskelige mor. (Selv om jeg vet at hun har det fra Nemo.) Jeg har ennå ikke støtt på noe menneske jeg ville sagt at jeg hatet.

Der skrev Tinetoff omtrent det jeg skulle si. At man sier at man hater noe er veldig forskjellig fra å si at man hater noen.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:52   #2
TBM
Passiv

Standard

Jeg tror ikke at barn klarer å skille mellom bruken av ordet hate i ulike sammenhenger? Altså at de ser ulikheten mellom å hate noe og å hate noen.

Uansett synes jeg ikke noe om at ordet hate brukes i hverdagen, det er et sterkt ord, og mine barn får ikke bruke det. De få gangen jeg hører at de bruker det, tas det opp seriøst - med eksempler på andre ord de kan bruke isteden. F. eks. er det like greit å bruke ordet mislike hvis det er det man mener.

Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:19   #3
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Der skrev Tinetoff omtrent det jeg skulle si. At man sier at man hater noe er veldig forskjellig fra å si at man hater noen.

Enig

Jeg hater ofte på fotballkamp, men det blir å hate noe ikke noen...

Vokter meg vel med å bruke slike ord i det daglige, men jeg også hater veps, snø, regn og vind feks... Men elsker sol og pent være...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.