Sv: Får barna selv velge julekalender?
Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.
Gi meg løsningen og oppskriften på dette evige maset.... Jeg er ikke skapt for jul i oktober, men må jo begynne et sted. Det aller største problemet denne julen er at min kamerat Amazon har kuttet ut gratis frakt til Norge og jeg ser bare ikke hvordan jeg skal få handlet noe som helst. Og i alle fall ikke pakkekalendre. Men er ikke sikker på om det er noe vits i med pakkekalender her. Eldstemann er nesten 14 år og det blir dyrt med sokker, hågele, deo, boxer etc hver dag. Kan sikkert kaste inn en kortstokk og en bilderamme etc, men det blir likevel dyrt. I fjor fikk han flaks-kalender. Han var helt nøytral til den, men vant ikke noe. Tiåringen har hatt playmo og legokalendre i flere år. Han har fått ønsket seg, men ikke det er jeg som har bestemt hva det blir ;-) Tror han er like fornøyd med det i år også. I alle fall lego. I fjor fikk fireåringen playmobil kalender og det er stor stas med playmo ennå. Jeg har på sett og vis hatt denne løsningen i bakhodet til i år også, fordi det er ganske rimelig. Julestrømpene kommer i tillegg.
Fireåringen kommer til å gå lei pakkekalender ganske kjapt tror jeg, eller så må jeg være ganske oppfinnsom. Han begynner så vidt å interessere seg for småbiler, men jeg vet ikke om jeg orker mer i hus. Eller så blir det ræl da, som kanskje kan fenge han. Tiåringen synes jeg ikke trenger mer leker, og han er for barnslig til å få noe annet uten å bli skuffet. Så da må det bli spill, lego, bøker etc og da blir det dyrt igjen.
Hvor kjøper jeg ferdigkalender rimelig nå når kameraten min svikter?
Ebay!