Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sender man julekort lenger, sånn egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 14:13   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

Du tuller? Du reagerer på at du får feil type julekort?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg sliter med å ikke irritere meg over at folk syns det er "tullete" eller lignende at noen har tenkt på dem, funnet et kort til dem og sendt det/gitt det til dem. Om det så er "bare" bilde, "bare" tekst, "bare" nisse + god jul, "bare" opptrykt julebrev med glansbildebeskrivelse. Si pent takk og vær glad du får noe!

Jeg får høyt blodtrykk, jeg.

Jeg husker det fra tidligere julekorttråder også. Noen hånler av bilder av ungene. Noen gidder ikke sende om de ikke får i retur. Noen syns de lange brevene er slitsomme. Noen mener at å skrive brevet på datamaskin og printe ut like er en stor fornærmelse. At dere greier å lage så mye drama rundt julekort!? Noe som skal være en hyggelig greie? Beyond me.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle ønske jeg hadde en julekorttradisjon. Det synes jeg høres så fint ut, nemlig. Men jeg vet ikke hvem jeg skal sende til.

Kanskje det er noen FP-ere som vil ha?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:58   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Opprinnelig lagt inn av banana

Jeg sender mange julekort, og skriver alltid litt om hvordan vi har det og slikt. Vi får vel omtrent like mange kort igjen, ikke nødvendigvis fra akkurat de samme som vi sender til. Å få delt ut ferdigtrykte kort med bilder av barna og "God jul" av folk jeg ser ofte synes jeg er helt tullete, men jeg smiler og takker selvsagt. Jeg innser jo at folk er forskjellige, og at noen kanskje synes det er dødskjipt med et kjøpt julekort med nisse eller noe på og en håndskrevet tekst.

Du tuller? Du reagerer på at du får feil type julekort?

Jeg reagerer™ ikke. Jeg uttrykte meg nok klønete. Jeg bare verdsetter en personlig hilsen mye mer - altså slik jeg ser det innhold fremfor innpakning. Og når jeg mottar et slikt kort ved overrekkelse som en av mange i et sosial setting så blir det (for meg) litt som å levere en lapp med "God jul" i stedet for, evt. i tillegg til, å si det. Men dette er ingen fanesak for meg, altså, og jeg setter ikke de som levere meg slike kort på noen svarteliste.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julebrev, julekort

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.