Sv: Vem är Veronica? - om nettroll
Troll som kommer inn med sære meninger for å skape liv i diskusjoner, kan være morsomme. (Og jeg skal tilstå jeg trollet litt in real life, da jeg diskuterte politikk med min 17 år gamle nevø fra Den Ytterste Røde Fløy i helga. Åh, hvor gøy han hisset seg opp da tante erklærte at jeg fint kunne stemt Høyre ved stortingsvalget. ) Så, akkurat slik trolling, anser jeg som relativt harmløst, det blir litt som å lese kommentarfeltet til Dagblader og VG.
Trolling som griper inn i andres liv, syns jeg er trist og vanskelig. Jeg har selv "blitt utsatt for" et troll på dette viset (fra et annet forum). Kort fortalt var dette ei dame som "også hadde et barn med spesielle behov." Vi var, trodde jeg, til støtte og hjelp for hverandre når det trengtes. Og, i all rettferdighetens navn, hun var ei varm, hyggelig og forståelsesfull dame, og var veldig støtte de overfor meg da det sto på som verst med Lillemann - hun besøkte oss blant annet på Rikshospitalet.
For min del, gjorde det meg bare trist da hun ble avslørt som en løgner - trist på hennes vegne. Jeg tror det må ligge psykiske og vonde ting bak, i bunn og grunn, når man ser seg nødt til å dikte opp et alvorlig sykt barn for å få varme og omtanke fra fremmede mennesker.