Sv: Rep! For noe fordømt tull!
Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.
Tja, eg har ein sambuar som er i innsatsstyrken i HV og dermed på øvelse 20- 25 dagar i året. Utenom dette tar dei sikkerhetsoppdrag og div. kurs.
Grunnen for rep- øvelse er jo for å halda vedlike kunnskapen dei fekk i militæret. Eg vil tru at om Noreg vert angripen, er nok heimesituasjonen det siste ein tenkjer på. Mange tenkjer at eit angrep på Noreg vil skje via ein pc eller noko tilsvarande, men det ein ser i verden er at krigføring for 70 år siden og no, føregår på mykje dei same premissane: Folk skyt på kvarandre.
Min sambuar er også i sambandet, og registrerer og kontrollerer båttrafikken langs kysten under øvelse. Kysten er den mest sårbare strekninga som finnes, for den er så uoversikteleg. Det går utenlandske ubåtar langs kysten omtrent kvar månad. Spesielt russiske siger ofte forbi. Det er ikkje så lenge siden ungane kom heim frå skulen og fortalde at dei hadde sett ubåt. Kva land den kom frå aner eg sjølvsagt ikkje, men den er garantert registrert.
Det finnes millitærpersonell som er profesjonelle og driv med det på heil tid, men Noreg nedbemanner i fredstid. Mange av desse profesjonelle vert sendt ut på utenlandsoppdrag, det er ikkje berre til å henta dei heim skulle noko skje. Innsatsstyrken i HV vert trent til å sikra installasjoner som gassanlegg osv., mens desse som vert kalla inn på rep i desse dagar, skal hjelpa til og sikra landet til all bemanning er på plass. Dei er første ledd i forsvaret vårt, og tru det eller ei, viktige.
Jeg tenker at mannen til hi må ha en ganske spesiell stilling som blir inkalt til repøvelse. Og så er jeg sterkt uenig i at krigføringen for 70 år siden er sammenlignbar med det som skjer (eller kan skje) nå. Folk skyter på hverandre, ja, ellers er det meste forandret. De fleste våpen er byttet ut, skyttergravsgraving og forsvar der store mengder folk kommer ramlende inn over grensa, kommer ikke til å skje. Slagene for 70 år siden, skjer ikke igjen, det er en helt annen form for krigføring nå. Jeg tenker heimevernets oppgave er sentral, objektsikring og beskytte storting og regjering.
|