Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

En velskrevet bok, og med god stemning?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 01:55   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: En velskrevet bok, og med god stemning?

Du må lese Berkley hippie-heksene, ja. Debora Geary. Sukkersøtt og bare koselig. Dessverre så koselig at jeg innimellom feller noen rørte tårer, men bare fint og hyggelig. Gaia og Adrienne har også denne som guilty pleasures.

Gammel 04-10-13, 05:27   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis du liker det litt goofy og sukkersøtt, så er A Discovery of Witches min guilty pleasure.

Goofy og sukkersøtt høres helt perfekt ut.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Steven Erickson er ikke akkurat koselitteratur nei, jeg falt av i bok 5, ca en bok etter forfatteren selv hadde mistet oversikt tror jeg.

Men om du liker det, så liker du sikkert
Bellwether eller To say nothing of the dog av Connie Willis

Witches-serien av Debora Geary (litt hippie-sukkersøtt, men de blir bedre etterhvert. Koselig er de i allefall, med spektakulært happy endings)

Harry Dresden-serien av Jim Butcher om du vil ha spennende men happyendings fantasy (det er 14 bøker eller noe sånt, og de blir bedre hele tiden, så det er en god klump med kosebinge-lesing om det fenger)

Holder han virkelig tråden helt til bok 5, altså? Jeg mente han mistet den halvveis i bok 1 allerede, men han er inne på den igjen nå, men jeg er så lei av eksploderende øyeepler og korsfestede barn på annenhver side, for ikke å glemme alle disse livstrøtte mennene. (Skulle tro det var norsk samtidslitteratur.)

Jeg lesker Bellwether og har lastet ned To say nothing of the dog nå.

Witches-serien er også notert, sukkersøtt og koselig er så fin atte.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Juliet, naked av Nick Hornby er boka du trenger.

Hmm. Ingen trist kjærlighetshistorie, altså? Jeg har ikke tenkt hulkegråte meg over Atlanteren.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Eller laste ned gratis Three men in a Boat, av Jerome K. Jerome, som To say nothing er basert på.

Jasper Fforde sine bøker om Thursday Next?

Hmm. Jeg får ikke helt taket på Fforde altså.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg likte denne: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2595384
Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda.

Hm. Er ikke det mye hjerte-smerte? Eller hjarte-smerte. Jeg har lest "Eg elska ho", og det var i alle fall ikke mye happy ending. Nynorsk tekst borger sjelden for happily ever after, .

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Minner om High Fidelity, likte den godt.

Ellers leste jeg The Teleportation Accident av Ned Beauman etter å ha lest hva Toffskij syntes, og den var svært fornøyelig! Litt dødsfall her og der, men ikke av det triste slaget.

Eller Selma Lønning Aarø, særlig En rekke avbrutte forsøk. Agnes i sengen av Heidi Linde var lett og feel-good.

Norsk utgår egentlig. Jeg Kindler. Men The Teleportion Accident høres lovende ut.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Du må lese Berkley hippie-heksene, ja. Debora Geary. Sukkersøtt og bare koselig. Dessverre så koselig at jeg innimellom feller noen rørte tårer, men bare fint og hyggelig. Gaia og Adrienne har også denne som guilty pleasures.

Bare fint og hyggelig liker vi. Jeg skal sjekke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 12:15   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: En velskrevet bok, og med god stemning?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det er ikke en gang en guilty pleasure, det er en proud pleasure. Jeg bruker Debora Geary som skikkelig "pick me ups" og anbefaler gjerne videre hvis noen trenger noe lett og hyggelig å lese.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 12:20   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: En velskrevet bok, og med god stemning?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er ikke en gang en guilty pleasure, det er en proud pleasure. Jeg bruker Debora Geary som skikkelig "pick me ups" og anbefaler gjerne videre hvis noen trenger noe lett og hyggelig å lese.

Jepp, det var du som tipset meg om den. Nå lastet jeg nettopp den første boka i den nye Witch Centralserien, perfekt å kindle en sløv høsthelg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.