Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Det var da svært som du overtolket innlegget mitt da
Selvsagt er foreldre passive i de timene de ligger ved bassengkanten. Hva vil du ellers kalle dem? Jeg har ikke sagt at det er noe galt med bamseklubber. Det jeg sier er at jeg tror behovet er størst hos dem som er interessert i bassengliv. Jeg har heller aldri sagt at det er galt å ligge ved bassengkanten og å ha bamseklubb. Det passer bare ikke for meg. Hvordan du får det til å bli en klokketro på egen fortreffelighet er helt merkelig og faktisk ganske frekt.
Jeg tror også du tolker passiv som noe negativt. Mener du at å være passiv er negativt?
Jeg har sagt at bamseklubb ikke passer for OSS. Det betyr ikke at jeg kan se at det kan være positivt for andre. Det er en viss forskjell der For meg er det viktig å være sammen med ungene på dagtid i ferien og finne på andre ting enn å være på hotellet fordi det ikke passer for oss.
Jeg tolket deg dithen at de foreldrene som var ved bassenget var late foreldre som helst tenkte på sitt eget behov for sol og basseng. Å være passiv er ikke spesielt positivt i mine øyne. Passiv tolket jeg som å ikke delta i lek eller bare sitte stille uten å gidde å være spesielt opptatt av annet enn egne behov. Beklager hvis det var å overtolke.
Til slutt synes jeg nok at du beskriver din form for ferie som en bedre løsning, generelt. Det synes jeg kanskje var litt overmodig.
Ser at vi er enige om at man er forskjellige, og vi får kanskje konkludere med at jeg ikke finner deg i nabosolsenga på Mallorca til høsten