|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetAltså, jeg skryter på Facebook. Feks over min datter, som jevnt over er utrolig flink og hjelpsom. Jeg skryter fordi jeg vil vise hvor stolt jeg er av henne. Det er selvfølgelig en del dager jeg kunne tenkt å kaldkvele hele ungen, men je henger henne selvfølgelig ikke ut på Facebook. Men tar det som en selvfølge at alle forstår at det å ha en 13-åring ikke alltid bare er en fest, men at man bare rett og slett ikke forteller om det på Facebook.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg tar også for gitt at folk skjønner at det er flere nyanser i livet mitt enn glad familie på hyttetur og vakre blomster i bedet, liksom.
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivet
Helt enig med deg! Jeg frigjør meg så godt jeg kan fra tanken på potensielt surmagede kommentarer blant folk som får opp mitt på newsfeeden og de eneste vurderingen jeg tar, er at jeg ikke eksponerer andre uten tillatelse og at jeg kan stå for det jeg sier til alle og enhver (har familie, venner, kolleger, elever, sjefer, barnas venners foreldre og gudoghvermann på vennelista - for meg er FB en høyst offentlig sosial arena og ikke et sted kun for den indre kjernen) - utover det ønsker jeg å være autentisk og ulike folk synes sikkert jeg er slitsom på ulike måter (FOR politisk engasjert, FOR opptatt av Meningen med Livet, FOR glad i å poste bilder, FOR glad i å poste geniale Quotes, FOR opptatt av å være morsom, FOR aktiv & whatnot). Her går det faktisk ikke an å please alle. Da blir det som tegningen under:
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Det oppsummerer mine tanker om det også.
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er her også, men jeg tenker at når kakebaking med verdens beste unger, og <3 <3 <3 hjemmekos og barnehagefri og kosing <3 <3 er det det utelukkende går i, tenker jeg ofte for meg selv, er det bare jeg som har lyst å kaste mine ut i snøen? Skryt - ja, uthenging - nei, men når det er så mye skryt og lykkestatuser at det oppdateres om ikke flere ganger daglig, men hver dag, tenker jeg er jeg unormal som ikke orker eller "er der" alltid. Jeg er ikke misunnelig, for jeg kunne selvfølgelig ikke tenke meg andre unger enn mine egne. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
koko
|
Sv: Facebook, "perfekte" fasader og mobbing i arbeidslivetJeg synes i stor grad folk legger for mye i hva andre skriver på Facebook.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|