Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 23:02   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har litt lyst å lage til høsttakkefest da, av et slag. Invitere familien (type mine foreldre, min bror med familie, og gjerne farmor) og steike en kalkun. Vi kommer antakelgi ikke til å lage kalkun selv i jula i år, jeg mener det er den som er planen andre juledag.

Ja, for om ikke JEG er igang med allverdens juleplaner, så er min mor det. Andre juledag hadde vi i min barndom julefrokost for slekta. Alle tok med litt pålegg hver, veldig koselig, men etterhvert veldig, veldig folksomt. Det ble avviklet, men det gjeninnføres i år, da bare for "deres etterkommere med tilbehør", og inkluderer middag. Da blir frokosten lunsj, siden våre små våkner og spiser frokost sånn i sjutida, men altså, jeg vet derfor at jeg skal spise lunsj og middag, og mener det er kalkun, andre juledag hos min mor. Med svigermor på slep om hun kommer til oss.

Jeg trooooooor den årelange tradisjonen første juledag om middag hos min tante utgår, det var en ting når de var to voksne par med hver sine to barn. Nå er tre av disse barna gift, og har to barn hver, den siste er "bare" forlovet og enda barnløs, men i stedet for 8 er vi nå 18, fra 0,5-60 og det blir litt heftig mange å ha til middag i et rekkehus...

Derved antar jeg at jeg skal steke min egen svineribbe, det demrer dog for meg at for to år siden hadde vi svineribbe 2. juledag, ekstreeeeeeeeemt mør for den ble stående lenge i ovnene og vente siden alt av hannkjønn befant seg i fjæra for å sikre naustet etter juleorkanen.

Ja, tanker om jul har jeg, og jeg gleder meg. Mye dreier seg om mat, ser jeg. God mat i godt selskap er mye av jula, for meg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.