Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-13, 00:05   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men sånn er det hos oss. Vi får heller så og si aldri ta fri med uten lønn for å ta en langhelg eller hva det måtte være. Det er faktisk ganske så stramt på det meste hos oss. Men det er greit nok for de aller fleste hos oss.

Nei velferdsperm for langhelger er det vel ikke vanlig å få noe sted i arbeidslivet. Jeg vil ikke kalle det strengt. Mannen min som har totalt bundet arbeidstid får heller ikke det.

Å få perm en fredag om datter gifter seg lørdagen i utlandet tror jeg også de rektorene jeg kjenner til vil godkjenne.
Velferdsperm er noe man søker om for spesielle ting, ikke for en langhelg på hytta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 00:07   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei velferdsperm for langhelger er det vel ikke vanlig å få noe sted i arbeidslivet. Jeg vil ikke kalle det strengt. Mannen min som har totalt bundet arbeidstid får heller ikke det.

Å få perm en fredag om datter gifter seg lørdagen i utlandet tror jeg også de rektorene jeg kjenner til vil godkjenne.
Velferdsperm er noe man søker om for spesielle ting, ikke for en langhelg på hytta.

Jeg synes heller ikke det er strengt å ikke får fri i hytt og gevær. Men det kommer veldig ofte opp i disse trådene om lærer at "vi" kan ta oss fri "når vi vil". Det stemmer ikke for alle lærere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 00:10   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Enig, jeg synes heller ikke det er strengt, og jeg kjenner heller ingen lærere som kan ta fri når de vil.
Vi kan få en velferdsperm for langhelger type hvert 7. år, for lang og tro tjeneste type, ellers ikke. Det synes jeg er helt naturlig, selvsagt skal jeg være på jobb både fredag og mandag. Som jeg forventer av elevene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:38   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg bor også i et område med mange familier med god økonomi og jaggu drar ikke mange på hytta etter lunsj på fredag. Jeg tror ikke jeg forrige skoleår hadde en eneste sistetime på fredager med full klasse. Mye hyttefaring.

Nei, nå lyver du. Akkurat som jeg gjorde da jeg sa at jeg kjente torsdagshyttefolk som tok ungene ut av skolen, iallfall i følge Pøbelsara.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg.

Si meg en eneste arbeidsplass som har tunge, tankekrevende møter helt på tampen av arbeidsuka hvis de ikke må. (Som i at det har oppstått noe som må være klart til mandag morgen.) Ærlig talt.

Jeg synes bare det er SÅ FORBASKA IRRELEVANT for hele denne disksusjonen hva lærere gjør og ikke gjør! Skal vi liksom legge møtevirksomheten til fredag etter 14.00 for høttehfolkene sin skyld også nå?!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 13:03   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, nå lyver du. Akkurat som jeg gjorde da jeg sa at jeg kjente torsdagshyttefolk som tok ungene ut av skolen, iallfall i følge Pøbelsara.

Si meg en eneste arbeidsplass som har tunge, tankekrevende møter helt på tampen av arbeidsuka hvis de ikke må. (Som i at det har oppstått noe som må være klart til mandag morgen.) Ærlig talt.

Jeg synes bare det er SÅ FORBASKA IRRELEVANT for hele denne disksusjonen hva lærere gjør og ikke gjør! Skal vi liksom legge møtevirksomheten til fredag etter 14.00 for høttehfolkene sin skyld også nå?!

Seriøst, Rine. Jeg har ikke beskyld deg for å lyve. Hvis du skal diskutere så kan du jo prøve å forholde deg til det som blir skrevet. Jeg har ikke hevdet at du løy, jeg har satt spørsmålstegn ved om det virkelig er en stor del av problemet. Og påpekt at det faktisk er en god del folk som ikke kan skalte og valte med tiden sin som de vil, selv om noen kan det.

Og hvem er egentlig Høttehfolket?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 14:10   #6
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og hvem er egentlig Høttehfolket?

Det er dem som trives med sånt som dette:

Sitat:

One day this place will be mine
Only split it with my brother, sister, father, uncle and his lover!
And if you like to piss outside..
This is definitely the place for you
Mmm
‘Cause I’ve been pissin’ over here
And pissin’ over there
One time I even pissed over here!
But you should never ever shit outside
We have a small, separate cabin
For that kind of stuff!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 18:31   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ehh, det er da slett ikke uvanlig. Vi har møter også, men min arbeidstid og mine gjøremål er de samme fredag klokka fem som mandag eller tirsdag klokka fem.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.