|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Er lekser overgrep mot barn?
OK, det opplever jeg som helt anderledes hos oss. Fra mellomtrinnet på vår skole slutter de med daglekser og bruker ukeslekser, da får man helt andre sjongleringsmuligheter med dagene + at på vår skole har de fått gjort leksene i timene hvis de ble ferdig. I småtrinnet virker det som det er mye mer tavleundervisning, mer eksempler, mer gjennomgang. (NB! Mine barn har byttet lærere, så det kan like gjerne være lærerne som har gjort det slik som at det er en generell regel)
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Er lekser overgrep mot barn?
Nå må jeg ha uttrykt meg uklart. For jeg er jo enig med deg her, og det i kombinasjon med at man ikke lenger har SFO og et barn som både er eldre og er litt lenger oppe om kvelden. Hvilket gir bedre tid og mer flex, ergo er ikke lekser lenger et problem, og det er fint for dem å lære seg egenarbeid etterhvert. Derfor mener jeg at lekser er fornuftig når de er blitt så store.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|