|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paleo
Joda, noen ulemper blir det kanskje med det meste... nå spørs det om ulempene er mindre enn ved ett "vanlig norsk kosthold" - som man vet er problematisk for ekstremt mange. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: PaleoKanskje vi legger forskjellige ting i vanlig norsk kosthold, nip.
|
|
|
#4 |
|
Jeg vil vel ikke si at det er "hverdagskost" for de fleste heromkring, Jeg spiser jo forsåvidt alt det du skriver utenom melk nå da pga intolleranse, og ikke så mye brød og poteter :P |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva andre har til middag og hva slags kosthold de har på det jevne vet du vel neppe mye om. Jeg har sett deg gi en tolkning over andres middagsvaner før, basert på hva sønnen din fikk servert når han var gjest hos venner (ref: pannekaketråd), akkurat det er en øvelse jeg synes vi kan droppe å ta en reprise på.
|
|
|
#6 |
|
Joda, krystallsyke (om man bare har det forbigående) er ekkelt og ubegagelig - men etter å ha gått med krystaller i alle bueganger uten å få hjelp i mange år byr på langt mer problemer. (Som kvalme, nakkevondter, stress, øyeproblemer, hodepine, og utmattelse - i perioder bare sov jeg, klarte så vidt ta en liten dusj i løpet av dagen) osv) - vi er heldigvis en gruppe på facebook der jeg har møtt mange med samme problematikk som meg selv, det er ikke kortvarig heller. 10 års dagen med svimmelhet var i fjor... behandling har jeg gått på siden i høst, og skal fortsette med det. Noe bedring men de faller tilbake/eller nye faller ut eller hva det er som gjør at jeg fortsatt har krystallsyke. Sist redigert av Nip : 04-09-13 kl 08:16. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet man egentlig at vanlig norsk kosthold er "ekstremt problematisk for veldige mange" ? Det er jo bare tull. Overspising og feil kosthold ja, for mye fett, for mye sukker, for mye karbohydrater, for lite aktivitet ja. Men det er jo ikke det som menes med normalt kosthold?
|
|
|
#8 |
|
Vet ikke om kosthold i utgangspunktet gjorde meg syk - ikke er jeg blitt frisk ved å endre kosthold heller, men jeg er blitt veldig, veldig mye bedre. DOG jeg har fått noen nye plager de siste 2 årene igjen da. Kroppen min er jo helt klart i ubalanse. Legene finner ingen mangler eller feil, selvom jeg er sjekket fra topp til tå virker det som. Jeg må jo bare prøve så godt jeg kan å finne løsninger, om ikke årsak ihvertfall alt som kan gjøre hverdagen lettere med svimmelheten. Legen mener vel bare jeg kan leve med det, det må jeg jo forsåvidt også - men jeg nekter å gi opp håpet med å finne en årsak og løsning. Jeg får behandling for krystallsyke, men der vet jo heller ikke legene årsaken til hvorfor det oppsto, osv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|