Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-13, 16:47   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det er selvsagt ikke snakk om skinnyjeans i stivt stoff, men mer i mykt bomullsmateriale. Det er enten det, eller veldig vide posebukser som finner, og sistnevnte sitter på, men er ganske begrenset ellers. Jeg tror jeg får lete etter flere og tykkere tights til henne siden hun selv helst vil ha kjole uansett.

Jeg synes fortsatt det er helt vilt, bare å bruke uttrykket, lissom?

Og forundrer meg alltid over at det funker utmerket for guttene å herje rundt i løse, behagelige bukser, men ikke for jenter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 17:38   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Disse er også gode.

http://www.meandi.se/no/produkter/132305.aspx

Gammel 15-08-13, 21:22   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Disse er også gode.

http://www.meandi.se/no/produkter/132305.aspx

Skulle til å foreslå disse. Min veldig smale 5,5-åring bor i sin bukse, og jeg skal definitivt kjøpe flere til ham. Nå har jo jeg gutt da, men problematikken er den samme. Har funnet smale bukser til ham både på Lindex, KappAhl og PoP, og i tillegg fungerer bukser med strikk i liv og nederst på beina. Begge guttene må ha bukser med innstramming i livet, og de må strammes inn maks, ellers ramler de av.

Niesene mine er også ekstermt tynne og langbeinte, og de fant bukser på KappAhl da de var mindre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 21:24   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes fortsatt det er helt vilt, bare å bruke uttrykket, lissom?

Og forundrer meg alltid over at det funker utmerket for guttene å herje rundt i løse, behagelige bukser, men ikke for jenter.

Gammel 16-08-13, 14:52   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lillesøster blir 4 i høst og vet selvsagt ikke hva skinnyjeans er eller har noe som helst begrep om bukser er smale eller baggy. Likefullt klager hun på posete bukser. Drar dem sammen ved låra og sier at hun vil de skal "være inntil beinet". Det er ikke noe jeg har funnet på eller fortalt henne, men rett og slett et eller annet hun syns er ubehagelig med løse bukser. Vanlige olabukser og bukser som er mer rette i fasongen går like fint som sånne helt trange bukser da. Det er bare de som er posete og løse hun klager på.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 16:33   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Lillesøster blir 4 i høst og vet selvsagt ikke hva skinnyjeans er eller har noe som helst begrep om bukser er smale eller baggy. Likefullt klager hun på posete bukser. Drar dem sammen ved låra og sier at hun vil de skal "være inntil beinet". Det er ikke noe jeg har funnet på eller fortalt henne, men rett og slett et eller annet hun syns er ubehagelig med løse bukser. Vanlige olabukser og bukser som er mer rette i fasongen går like fint som sånne helt trange bukser da. Det er bare de som er posete og løse hun klager på.

Jo, jeg skjønner selvfølgelig at noen har innsigelser mot løse bukser, på samme måte som noen har innsigelser mot trange bukser, men jeg tenker at det sikkert er kjønnsuavhengig.

Og jeg stusser veldig, veldig, veldig på at man i det hele tatt bruker begrepet "skinnyjeans" om bukser til fire år gamle jenter, og at det åpenbart er en greie at småjenter vanligvis helst går i stramme bukser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 16:51   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg legger ingen ting i det at jeg kaller det skinnyjeans. For meg er det bare et navn på en viss fasong på et klesplagg.
Jeg kaller det ikke skinnyjeans i det daglige, men akkurat i denne diskusjonen blir det brukt for å beskrive typen klesplagg.

Jeg har to jenter. Begge to foretrekker trange bukser og det er noe de har kommet frem til selv. Jeg har kjøpt utallige "posebukser" og joggebukser for at de skal kunne ha behagelige klær å leke i. Ser ikke lenger vitsen i å kjøpe slike klær da de ikke bruker de. Begge jentene har vært igjennom faser der de ikke har villet bruke bukser. Da er det kun tights/strømpebukser med skjørt som har vært gjeldene. Aller helst fotside kjoler med mest mulig tyll.

Dette er deres egne ønsker, jeg påvirker de i minst mulig grad. Så lenge de ser anstedige ut så gidder jeg ikke påtvinge de noe bare fordi JEG mener det er mer behagelig for dem å leke i. Jeg tenker at de selv er i stand til å kjenne etter om noe virkelig er ubehagelig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.