|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sparkingen av stortingsreferentenJeg synes også det er rart, i etterpåklokskapens lys, og mene at ledere for en ungdomsorganisasjon skulle være rigget til å takle et terrorangrep, når ikke engang politi og forsvar var det i Norge den 22. juli. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sparkingen av stortingsreferenten
Jeg tror ikke noen mener at så mange andre enn kanskje PST og deler av politiet skulle vært rigget for det. Men når det engang skjedde så er det nyttig og klokt å se på hvordan man håndterte det og ta det med seg i bagasjen til en annen gang noe forferdelig skjer.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Hvor drar du denne konklusjonen?
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Hvilken konklusjon?
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Nå er det jeg som ikke skjønner hva du mener.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem er det du mener ikke har lært noe de burde ha lært? At kriseberedskapen og sikkerhetsrutinene til AUF er endret som følge av 22. juli, kan man jo se utallige eksempler på fra årets sommerleir.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Det er jo alltid et menneske inne i en rolle, slik er det jo uansett.
Det jeg mener er at det alltid kommer til en grense hvor langt rollen strekker seg (mandat). Og det er vel her de fleste argumenterer for at de må regnes som privatpersoner uten noe særskilt ansvar, Jeg mener at det ikke kan ligge i en slik rolle at man skal vite hvordan man skal forholde seg i en krigstilstand eller et terrorangrep. (Men jeg er som sagt enig i at det kan arguementeres for det begge veier)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|