|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant
Jeg har fått nok kommentarer på at "man ikke vet hva man snakker om fordi det var sikkert lett for dere" opp gjennom tidene og tenkte å påpeke i utgangspunktet at jeg vet det kan være tungvint. Hva mener du at man skal si da? At det er lett for alle å få til? For det er det ikke.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Nei, jeg ser den, men er det et poeng at det må være vanskelig? Uten sammenligning for øvrig minner det meg litt om moren min som er helt imot vaskehjelp og som "skjelte" meg ut da hun fikk vite at vi hadde det. Hun hadde da oppdratt unger og jobbet seg halvt ihjel, men hun fikk da til å vaske sine egne gulv fordet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Nå skjønner jeg ikke hva du vil frem til?
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Hvis en ordning er mindre tungvindt - er ikke det en bra ting? Eller er det et poeng at det skal være tungvindt og vanskelig å få kabalen til å gå opp? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
For mydighetene er det overordnede målet at samfunnet skal bli bedre. Jo mer likestilt kvinner og menn er i arbeidslivet jo bedre.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det at vi i det hele tatt har betalt foreldrepermisjon er jo fordi staten ønsker at flest mulig skal jobbe. I motsetning til f.eks. barnetrygden er ikke fødselspermisjonen ment som et utlignende tiltak, om jeg har forstått det riktig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkantMen, altså, om jeg har lyst til å være hjemme i 2-3 år med ungene, og mannen min ikke vil/kan ta permisjon, er det jo ingen som nekter oss dette? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|