|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkantMilfrid, man kan strekke permisjonen over flere år og ta fri en dag i uka f.eks. Jeg ser vanskelig for meg ett eneste yrke der noe sånt er heeeelt umuuuulig, altså.
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant
Det betyr likevel at barnet må i barnehage tre mnd tidligere enn andre barn, all den tid noen må passe på ungen de fire andre dagene. Så da blir det mer prinsippet "pappa SKAL ha de ukene enn at barnet får far hjemme hos seg". Så velg ærlig, om man ikke får til mer enn en dag i uka over tre år så tenker jeg at man like gjerne kan la den som kan ta fri i strekk permisjonen.
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkantJeg kjenner en del damer som driver for seg selv, og de har ikke vært tilbake på jobb dagen etter fødsel. Men jevnt over ser det ut til å sitte mye lengre inne hos folk å tape penger på pappaperm. Det er jo haugevis av damer som over mange år frivillig tjener lite. Jeg er klar over at det er forskjell på å redusere inntekten med 5000 i mnd vs 50 000 altså, men likevel. Og jeg er ikke bedre enn at jeg synes det er spesielt pussig da mor på den ene siden proklamerer stolt at hun mener |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men Milfrid, denne diskusjonen har du og jeg hatt før. Og da var det dine barns far du sa det var bortimot helt umulig for å ta ut permisjon. Og han jobber slett ikke for noe enkeltmannsforetak. Han var bare veldig viktig der han var.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Hehe, stemmer. Og jeg er fremdeles enig i at det hadde vært vanskelig å få til for Eksen min. Og synes ideologisk sett at man bør få bestemme selv hvem som skal ta permisjon eller ei. Selv om jeg ser behovet for at enkelte får et litt større insentiv til å ta ut permisjon enn de ville hatt om man ikke hadde fedrekvoten.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|