|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Røyker du? | |||
| Ja |
|
35 | 12,37% |
| Nei |
|
248 | 87,63% |
| Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Har aldri smakt en røyk. Men kjenner veldig mange som røyker. Og veeeeldig mange som snuser.
|
|
|
#102 |
|
er her
|
Sv: Røyker du?Nei.
|
|
|
|
#103 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Røyker du?En ting er at man ikke bør hetse mennesker som røyker, all den tid tobakk (dessverre fremdeles) er en lovlig handelsvare.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 29-07-13 kl 16:40. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Røyker du?
Ah, det forklarer hvorfor det lukta sinnsykt med røyk inne på et mottaksrom en gang.
|
|
|
#106 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Nope, jeg sluttet for sju år siden, og har ikke tatt en eneste røyk etterpå.
|
|
|
#107 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyker du?Røyker ikke, og har aldri gjort det. Mannen røyker. Holdt opp over en periode på tre år for litt siden, men begynte igjen. Før røykte "alle" vennene hans, men nå er det faktisk flere av dem som har slutta, og han har flere ikke-røykende venner enn røykende. Han har lyst til å slutte, men får det ikke helt til.
|
|
|
#108 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Røyker du?Har røyka en god del, sluttet da jeg testet positivt med eldstemann, klarte desverre ikke å holde meg mer enn 6 mnder etter fødselen. Ble så gravid med nr rett før eldste ble 2, sluttet da og, og holdt meg i 4 år, før festrøyking gikk over til daglig røyking igjen. Nå har jeg holdt meg i 4 mnder og denne gangen kommer det til å holde!! For jeg vil ikke ha den dritten i lungene mine igjen! |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Shake it out!
|
Sv: Røyker du?Aldri forsøkt røyk. Sammen med en perioderøyker, og det gjør meg ingenting all sen tid han ikke røyker inne. Jeg synes snus er uendelig mye verre - lukter kattepiss, man ser dum ut og det hindrer spontan klining.
|
|
|
#110 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Røyker du?Sluttet for seks år siden da jeg ble gravid. Jeg merker røyklukt ekstremt fort nå, men det plager meg ikke at andre røyker.
|
|
|
#111 |
|
|
Sv: Røyker du?Ekle, ufyselige greier - nei, jeg har aldri røykt og kommer aldri noensinne til å gjøre det. Pappa, bestefar og onkel døde alle 3 av røykerelatert kreft - storrøykere alle, også har jeg en røykende onkel med KOLS. Mamma er storrøyker - 60 om dagen (som pappa før han døde) og hun har store negative plager av røyken. Men det er nå hennes valg. Sist redigert av m^2 : 29-07-13 kl 23:18. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Epikur
|
Sv: Røyker du?Men det er nå virkelig forskjell på folk som tar en røyk eller to om kvelden eller i festlig lag og dem som bare røyker og røyker og røyker.
|
|
|
#115 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Sv: Røyker du?Nope, røyker ikke. Jeg prøvde, som de fleste andre av vennene mine, i 15 årsalderen. Mange av dem fortsatte å røyke, men de fleste har sluttet nå. Det samme gjelder de i familien som røykte, det er nesten ingen som røyker mer.
|
|
|
#116 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Ja, jeg synes det er en vesentlig forskjell.
|
|
|
#117 |
|
maler
|
Selvfølgelig er det forskjell på 2 og 40, men den største forskjellen i negativ helsegevinst om man kan kalle det noe sånt kommer fra 0 til 1 om dagen. Det er fint å nyte livet, men jeg tror ikke du kan dokumentere at å være glad og fornøyd oppveier helserisiko fra kjente variabler. At man velger å ta den risikoen fordi man synes det betyr såpass mye for livskvaliteten er selvfølgelig en personlig sak.
|
|
|
#118 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Røyker du?Nei. Ikke nå lengre. Men har røkt i 20 år. Sluttet på dagen litt uti svangerskapet med eldste og har ikke smakt røyk på 12 år. Litt stolt av det.
|
|
|
|
#119 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Er det virkelig slik, det kan dokumenteres at 1 røyk per dag utgjør den store forskjellen? Er det f.eks. verre å røyke en røyk per dag en å bo sentralt i storby og utsette seg for ganske forurenset luft hver dag? Hva blir perspektivene her?
|
|
|
#120 |
|
maler
|
Jeg skal lete litt etterpå, for jeg siterte forelesning her. Men generelt er det ikke sånn at man flytter til et renere sted fordi man vil røyke et par sigaretter heller, så jeg tviler i grunnen på at jeg finner noe sammenligning av storby vs røyking da bosted ofte er noe man korrigerer for i slike studier.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|