|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?
Det er jeg enig med deg i, men det er ikke dette jeg opplever diskusjonen går ut på (jeg har lest veldig lite om den så det er mulig jeg har oppfattet feil). Jeg opplever at diskusjonen går ut på om Mette-Marit har mottatt gaver fra kjente designere og om kongehuset burde hatt rapporteringsplikt på denne type gaver. Og det opplever jeg som en helt annen problemstilling.
Dette er jo din personlige mening, jeg tror ikke man kan si at det er med i "jobbbeskrivelsen" til de kongelige å leve nøkternt.
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Det synes jeg er to sider av samme sak.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er mulig det ikke står i jobbeskrivelsen at hun skal leve nøkternt, men hun er jo en symbolfigur og derav synes jeg det burde være ganske selvsagt at hun vurderer hvilke signaler hun sender ut. Jeg tror ikke akkurat kongehuset blir mer populært hvis grenseløs luksus og -forbruk blir det man først og fremst forbinder med dem. Hennes tilsynelatende ubegrensede tilgang på gratis eller sterkt rabbatert luksus man man få tak i av sko og klær, er i egenskap av hennes rolle som Norges kronprinsesse.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 11-07-13 kl 18:29. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|