Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

GPS-klokke for å lokalisere barnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-13, 12:34   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?

Som vanlig i slike diskusjoner, forbauser det meg at den blir så polarisert. Teknologi er ikke ond eller god, den bare er, og den går bare én vei.

Hvis det er sant at trackingteknologien går så raskt fremover som jeg ser for meg, kan vi ha f.eks. sånne navnearmbånd med en liten tracker om bare noen år. Den regner jeg med at de aller fleste hadde syntes var etisk ok på en hyper liten toåring på Heathrow, men ikke å snike i sekken på en 18-åring man lurer på om skulker.

En vimsete, umoden syvåring er et sted mellom der.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 13:33   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Som vanlig i slike diskusjoner, forbauser det meg at den blir så polarisert. Teknologi er ikke ond eller god, den bare er, og den går bare én vei.

Hvis det er sant at trackingteknologien går så raskt fremover som jeg ser for meg, kan vi ha f.eks. sånne navnearmbånd med en liten tracker om bare noen år. Den regner jeg med at de aller fleste hadde syntes var etisk ok på en hyper liten toåring på Heathrow, men ikke å snike i sekken på en 18-åring man lurer på om skulker.

En vimsete, umoden syvåring er et sted mellom der.

Veldig nyansert innlegg.
Alt kan misbrukes om man ønsker det. Jeg kan fint se at i noen tilfeller kunne det vært kjekt å ha en slags nødpeiler på ungen. Det er ikke dermed sagt at man ikke skal trene på å følge tider, gi beskjed hvor man går etc.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 18:59   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men blir det påstått i denne diskusjonen? Det folk er uenige om er vel hvordan vi bruker teknologien, og det vil jeg tro har blitt diskutert siden en eller annen luring oppfant hjulet. Og før der også.

Jeg synes vi nærmer oss veldig 1984-tilstander når det gjelder overvåkning. Å være restriktiv til å ta i bruk en del ny teknologi og diskutere hva det vil si å åpne opp for f.eks. GPS-sporing av barn (om det så starter med en 2-åring på en stor flyplass), er ekstremt viktig, synes jeg.

Gammel 11-07-13, 12:00   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men jeg sier jo ikke at dt er det samme! Jeg sier at argumentasjonsrekken er sammenlignbar!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.