|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: -Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen
Så det du mener er at sykepleierforbundet ikke burde motsette seg dette da eller?
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: -Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen
Tja, jeg mener at det kanskje hadde vært en lurere strategi å jobbe for at helgearbeidet blir kompensert for i den grad at det ble attraktivt nok til å dekke det behovet som er. Er ikke helgetilleggene ganske labre for sykepleierne?
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: - Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagen
Jeg er enig med Tjorven.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: -Norske kvinner har i praksis innført sekstimersdagenSom sykepleier jobber jeg 35,5 time turnus . Jeg jobber fullt 100% med arbeid hver 3 helg og det er nok . Jeg kan i mange tilfeller bytte helg om det kommer noe spesiellt . Men det er kjedelig å skulle på jobb når resten av familien har fri og jeg kan kun bytte med en annen sykepleier . Å jobbe 6 dager etterhverandre med bytte mellom dag og kveld er slitsomt og en løs fridag kompenserer ikke for det . Jeg jobber allerede jul , påske ,nyttår og hva gir du meg . Trenger man mere arbeidskraft/helgejobbing får de ansette flere . Det er ikke akurat overbemannet i pleien . Hos meg er tillegget 50 kr timen for å jobbe helg . |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|