Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sommeroppbevaring av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-13, 23:15   #1
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Jeg synest det er så rart at SFO tilbudet skal være så ulikt, dere som har stengt SFO om sommeren, er det stengt gjennom hele skoleferien da?
Her er det stengt 4 uker, altså i juli og det er greitt da.
Men er igrunn positiv til at ungene kan være ei uke på leir om sommeren, om det er noe de liker, så klart. Jeg og noen venninner var på rideleir når vi var yngre og jeg har mange gode minner derfra.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 23:51   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Jeg synest det er så rart at SFO tilbudet skal være så ulikt, dere som har stengt SFO om sommeren, er det stengt gjennom hele skoleferien da?
Men er igrunn positiv til at ungene kan være ei uke på leir om sommeren, om det er noe de liker, så klart. Jeg og noen venninner var på rideleir når vi var yngre og jeg har mange gode minner derfra.

Her er det bare sfo-tilbud for førsteklassingene. Så frøkna vår er uten tilbud fra nå til skolen starter igjen i august. I år er pappen hjemme med minste i pappaperm så hun blir ikke helt alene. Til neste år, når hun er ferdig med tredjeklasse, må hun være hjemme alene med egen nøkkel. Jeg synes det er tidlig, men vi har ikke familie som har mulighet til å hjelpe til og ingen av oss har mulighet til å ta ferie i åtte-ni uker. Jeg har ikke hørt om andre tilbud i privat regi, men det kan jo hende det finnes noe.

Vi har altså mulighet til å kjøpe dagplass på sfo, men det blir dobbelt som dyrt som ellers.

Gammel 22-06-13, 09:56   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Her er SFO stengt i juli, men man kan kjøpe plass på SFO i slutten av juli og i begynnelsen av august. Problemet er at dette SFO tilbudet er på en annen skole. Jeg har ingen planer om å sende min førsteklassing dit før skolestart iallefall. Det er nok nytt med skolestart i seg selv.

Det er ikke et stort tilbud om sommeraktiviteter her lokalt. Men det skal være friidrettsskole iallefall. Jeg vurderer å melde på mine to eldste der, men har ikke avgjort noe ennå. Det koster 1000 kroner for en uke.

Ellers skal storesøster en tur til syden med besteforeldrene, det hjelper jo også ferien til å gå opp.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.