Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 15:34   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så de som gjør drittjobbene (la oss kalle en spade for en spade, drittjobbene er ofte dårligst betalt) kan egentlig bare seile sin egen sjø?

Ikke forde, vi er på vei dit, disse lavtlønnsjobbene er som oftest besatt av utlendinger. Så problemet løser seg jo selv.....

Sannheten er at jeg blir så inderlig provosert av den holdningen som råder om at for å være lavlønnet har du tatt dårlig/dumme valg at egentlig bør jeg la hele saken ligge.

:går å henter blodtrykksenkende medisin:

Hvordan klarer du å tolke det som er skrevet hittil i tråden slik, Floksa?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:36   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja dette lurer jeg også på!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:39   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å det kommer nok.
Om dumme kvinner som velger feil yrke, og dermed kan takke seg selv når de er fysisk utslitt og uføretrygdet på minstesats i en alder av 45.
Lure kvinner tar lang utdannelse og får godt betalte jobber.

Jeg kjenner lusa på gangen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:44   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tror du dette tolkes dersom du knapt har til å betale regninger og kjøpe mat?
Tror du det er lett å spare til dette scenarioet, når nye joggesko til barna egentlig er en uoverkommelig investering?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror sant å si at om 20-30 år når dette er aktuelt for oss, så har mye av pensonsordningene og velferdsordningene våre kollapset og da er det hver mann for seg selv. Spar penger og sørg for at du har på bok til å kunne forsørge deg selv er mitt tips.

:resignert:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.