|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#661 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg syns Sjåk får akkurat passe tyn i mediene, jeg. Det er faktisk noe galt med kulturen i denne innlandsbygden. Den enorme tilbedelsen av autoritetene i familien Øygard er fryktelig usunn og skummel. Det er virkelig ikke alle steder en slik ukultur kunne festet seg. |
|
|
|
|
#662 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Hvordan i all verden vet du det? Hvordan vet du at det er noe galt med kulturen og at de tilber autoriteter? Bor du der? Eller hvor har du det fra? |
|
|
|
|
#663 |
|
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg kjenner ikke Sjåk fra innsiden, nei. Men jeg ser jo at alle jeg i kraft av posisjon og stilling i Sjåk ville forventet at rykket ut for den fornærmede jenten, ikke har gjort det. Eller har ytret seg til fordel for Øygard. Spørreundersøkelser gjort i gatene i Sjåk viste jo også at bygdefolket der har svært tungt for å innse at ordføreren deres kan ha gjort det han nå er dømt for. |
|
|
|
|
#664 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Skoleledelsen brøt jo for eksempel taushetsplikten og informerte overgriperen om at jenta ikke var på skolen. (Mulig skolen er i Lom, jeg er ikke så inne i geografien der). Og han kom senere med den famøse uttalelsen om at etter skoletid var han venn med Øygard. Og så kommer ordføreren med røyk uten ild-uttalelsene og så videre. Mye som har gått feil der spør du meg. |
|
|
|
|
#666 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)"Autoriteten Øygard" ble "tilbedt" langt utenfor Vågås grenser og høyt opp i Arbeiderpartiet. Ikke døm en hel bygd med bakgrunn i denne saken.
|
|
#667 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg er enig, man skal ikke dømme en hel bygd. Men jeg undrer meg over hvor det blir av støtten til jenta, støtten til de som tar til motmæle mot uttalelsene til broren/ordføreren i Sjåk, osv. De er jo sikkert der, men det vises ikke så godt. Hadde jeg bodd i bygda/området tror jeg jeg hadde hatt ett behov for å rope ut at jeg tar avstand fra en rekke uttalelser. |
|
|
|
|
#668 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Noen slike artikler kommer det nå. for eksempel redaktøren i GD: http://www.gd.no/nyheter/Oygard-sake...cle6674477.ece |
|
|
|
|
#669 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Noe sier meg at det ikke blir lett for denne jenta i tiden fremover. Visst kan man få maktmenn til å krype for å redde sitt eget skinn (les Sjåk-ordfører og skoleledelse, med fler), men bare vent. Det er en slik type ting som må gjøres, det forventes av allmenheten, med som de garantert blir forbannet over å ha måtte gjort når det hele er litt på avstand. |
|
|
|
|
#670 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror du har helt rett i dette. På den gode siden så er hun ferdig med videregående om ikke så alt for lenge og kan da lett flytte på seg til en annen del av landet. Identiteten hennes er ikke kjent utover nærmiljøet, og hun har en gylden anledning til å få en ny start som student eller i arbeidslivet. |
|
|
|
|
#671 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Enig!!
|
|
|
#672 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er nok mange som kjenner navnet hennes, og det er ikke et navn som forsvinner i mengden. Men borte fra hjemkommunen vil jeg tro at de fleste vil være åpne for at hun er en helt vanlig jente selv om de kjenner navnet. |
|
|
|
|
#673 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg liker dette debattinnlegget i Dagsavisen: Menn, makt og media |
|
|
|
|
#674 |
|
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Ja, det var veldig bra!
|
|
|
#675 |
|
This is normal!
|
Det var veldig bra! Takk for tipset!
|
|
|
#677 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Enig, jeg også. |
|
|
|
|
#678 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Flott innlegg! |
|
|
|
|
#679 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Den var bra, burde spres over hele linjen. |
|
|
|
|
#680 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Så bra!!
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|