Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-13, 23:46   #661
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg syns Sjåk får akkurat passe tyn i mediene, jeg. Det er faktisk noe galt med kulturen i denne innlandsbygden. Den enorme tilbedelsen av autoritetene i familien Øygard er fryktelig usunn og skummel. Det er virkelig ikke alle steder en slik ukultur kunne festet seg.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 23:48   #662
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns Sjåk får akkurat passe tyn i mediene, jeg. Det er faktisk noe galt med kulturen i denne innlandsbygden. Den enorme tilbedelsen av autoriteter er fryktelig usunn og skummel. Det er virkelig ikke alle steder en slik ukultur kunne festet seg.

Hvordan i all verden vet du det? Hvordan vet du at det er noe galt med kulturen og at de tilber autoriteter? Bor du der? Eller hvor har du det fra?

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 23:53   #663
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner ikke Sjåk fra innsiden, nei. Men jeg ser jo at alle jeg i kraft av posisjon og stilling i Sjåk ville forventet at rykket ut for den fornærmede jenten, ikke har gjort det. Eller har ytret seg til fordel for Øygard. Spørreundersøkelser gjort i gatene i Sjåk viste jo også at bygdefolket der har svært tungt for å innse at ordføreren deres kan ha gjort det han nå er dømt for.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 23:58   #664
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skoleledelsen brøt jo for eksempel taushetsplikten og informerte overgriperen om at jenta ikke var på skolen. (Mulig skolen er i Lom, jeg er ikke så inne i geografien der). Og han kom senere med den famøse uttalelsen om at etter skoletid var han venn med Øygard. Og så kommer ordføreren med røyk uten ild-uttalelsene og så videre. Mye som har gått feil der spør du meg.

Rune Øygard var ordfører i Vågå og ikke i Skjåk forresten, daffy.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 00:05   #665
daffy

daffy sin avatar

Standard

Ah, ja selvsagt -Vågå var det jeg mente.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 00:09   #666
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Autoriteten Øygard" ble "tilbedt" langt utenfor Vågås grenser og høyt opp i Arbeiderpartiet. Ikke døm en hel bygd med bakgrunn i denne saken.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 00:13   #667
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg er enig, man skal ikke dømme en hel bygd. Men jeg undrer meg over hvor det blir av støtten til jenta, støtten til de som tar til motmæle mot uttalelsene til broren/ordføreren i Sjåk, osv. De er jo sikkert der, men det vises ikke så godt. Hadde jeg bodd i bygda/området tror jeg jeg hadde hatt ett behov for å rope ut at jeg tar avstand fra en rekke uttalelser.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 01:05   #668
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen slike artikler kommer det nå. for eksempel redaktøren i GD: http://www.gd.no/nyheter/Oygard-sake...cle6674477.ece

Veldig klar på at Øygard med slekt og venner, ikke er ofrene i denne saken. Det trengs å sies ofte, hver gang det blir nye fortrolige "hjemme hos" intervjuer.

Fjuken, lokalavisa i Ottadalen var en pådriver for å få broren til Rune til å beklage uttalelsene. Selv om det var en tynn og tam beklagelse, så var det tross alt noe.

Det kommer da reaksjoner på opptredenen til Øygard-klanen. Det jeg er redd for, er at de fleste i bygdene har fått nok av oppmerksomheten og ikke orker lese om rettsakene, eller slår av lyden når det kommer innslag om det.
Mulig at de føler at alle aviser og nyhetssendinger utenfra er imot de. Slik at de faktisk ikke kjenner til innholdet i dommene og bare får den "sminkete" versonen servert fra Rune og Reidun.
For den som har fulgt med, er det tydelig at Rune lyver eller er bevisst villedende. Eks: ...Saken går i riktig retning i forhold til hvordan dette ble svartmalt i starten. Det virker som om det har blitt sådd mer og mer tvil om hva som har skjedd... Jeg ser blant annet at det ikke har vært noen ungdommer fra jentas hjemsted i retten og vitnet... Juridisk sett er dommen en stor seier...(Henvisning til at det ble 15 mnd, ikke 4 år) Det er ingen som skal i fengsel for noe de ikke har gjort...

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 09:11   #669
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sier meg at det ikke blir lett for denne jenta i tiden fremover. Visst kan man få maktmenn til å krype for å redde sitt eget skinn (les Sjåk-ordfører og skoleledelse, med fler), men bare vent. Det er en slik type ting som må gjøres, det forventes av allmenheten, med som de garantert blir forbannet over å ha måtte gjort når det hele er litt på avstand.
Av den grunn burde erstatningssummen vært skyhøy, hun burde rett og slett hatt mulighet til å flytte på seg uten å bekymre seg økonomisk, om dette blir for tøft. Jeg personlig tror ikke hjemstedet blir et hyggelig sted for henne. Det forundrer meg at man ikke tar hensyn til slikt i mye større grad, for hele maktbildet som har vært presentert her, er jo ganske overveldende og spesielt.

emm er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 13:17   #670
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg personlig tror ikke hjemstedet blir et hyggelig sted for henne. Det forundrer meg at man ikke tar hensyn til slikt i mye større grad, for hele maktbildet som har vært presentert her, er jo ganske overveldende og spesielt.

Jeg tror du har helt rett i dette. På den gode siden så er hun ferdig med videregående om ikke så alt for lenge og kan da lett flytte på seg til en annen del av landet. Identiteten hennes er ikke kjent utover nærmiljøet, og hun har en gylden anledning til å få en ny start som student eller i arbeidslivet.

Det er vel ingen andre samfunnsgrupper som er så enkle å flytte på som ungdom som er ferdig med videregående. Jeg håper virkelig for hennes del at hun klarer å komme seg vekk og får en skikkelig god start på resten av livet, hvis det blir nødvendig for henne.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 05-06-13, 17:34   #671
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Enig!!

Gammel 05-06-13, 17:59   #672
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror du har helt rett i dette. På den gode siden så er hun ferdig med videregående om ikke så alt for lenge og kan da lett flytte på seg til en annen del av landet. Identiteten hennes er ikke kjent utover nærmiljøet, og hun har en gylden anledning til å få en ny start som student eller i arbeidslivet.

Det er vel ingen andre samfunnsgrupper som er så enkle å flytte på som ungdom som er ferdig med videregående. Jeg håper virkelig for hennes del at hun klarer å komme seg vekk og får en skikkelig god start på resten av livet, hvis det blir nødvendig for henne.

Det er nok mange som kjenner navnet hennes, og det er ikke et navn som forsvinner i mengden. Men borte fra hjemkommunen vil jeg tro at de fleste vil være åpne for at hun er en helt vanlig jente selv om de kjenner navnet.

banana er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 10:29   #673
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker dette debattinnlegget i Dagsavisen: Menn, makt og media

banana er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 10:37   #674
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var veldig bra!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 10:39   #675
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det var veldig bra! Takk for tipset!

Gammel 07-06-13, 10:42   #676
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig!

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 10:59   #677
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Enig, jeg også.
Likte spesielt godt at det sparkes til pressen som lar seg bruke av maktmannen, når alle andre arenaer er stengt.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 11:01   #678
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Flott innlegg!

Drømmedama er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 11:05   #679
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Den var bra, burde spres over hele linjen.

emm er ikke aktiv  
Gammel 07-06-13, 11:52   #680
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så bra!!

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.