Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 21:35   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er ikke helt enig med deg, Milfrid. Ja, altså, jeg mener altså at de skal få lov til å dra på AI. Tross alt. Men jeg mener altså (åpenbart) at det også er lov å si at det er noe som er bedre, objektivt sett, for miljøet og lokalsamfunnet - og til og med at det er bra for Verden(TM) hvis folk så litt mer av hverandres kulturer.

Og sånn av mer egoistiske grunner, så er det jo som Toffskij sier et spørsmål om tilbud og etterspørsel. Hvis det var enklere å finne semipakketurer til Hellas, der belastningen ble spredd til drypp og ikke flodbølger, så hadde det vært lettere for meg å finne en god reise dit som ikke krevde for mye arbeid akkurat der (der er det nettopp det enorme mangfoldet som overvelder meg litt, samtidig som jeg absolutt ikke har lyst på charter).

Og hvis flere hadde hørt på ROX 90.1 i stedet for P4, hadde vi kanskje fått flere kanaler som spiller musikk jeg liker.

Det var akkurat en artikkel i VG tror jeg om charter som ikke er chartercharter.
Altså hvor man kjøper reisen gjennom typ Ving, men selv tar båt til sin greske øy, og hvor man er overlatt til seg selv, uten guider og slikt. Men man har sikkerheten i denne loven, hva heter den igjen, pakkereiseloven eller noe?

Her er artikkelen: charter, for charter-hatere.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10116572

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:01   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det var akkurat en artikkel i VG tror jeg om charter som ikke er chartercharter.
Altså hvor man kjøper reisen gjennom typ Ving, men selv tar båt til sin greske øy, og hvor man er overlatt til seg selv, uten guider og slikt. Men man har sikkerheten i denne loven, hva heter den igjen, pakkereiseloven eller noe?

Her er artikkelen: charter, for charter-hatere.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10116572

Vi har dratt på mange slike charterturer og for meg ER dette charter.

Vi har dratt på slikt fordi det ofte er billigere for oss og fordi vi kan fly direkte da. Vi har aldri bodd på resorter, hatt AI, bodd med en bråte andre turister og hatt guide i bussen. Vi har faktisk ofte bodd på små, familiedrevne hoteller. Og altså charter alt sammen. Hadde ikke merket forskjell om vi hadde bestilt det selv. Men flyturen hadde altså blitt vesentlig lenger og dyrere.

Jeg er så naiv at jeg har trodd at folk skjønner at charter ikke bare er innegjerdede resorter utenfor allfarvei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.