|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#541 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Takk! Markdekkerne heter Vinterglans. Det er en staudeaktig, men eviggrønn sak som brer seg utover og dekker godt, blir ca 15-20 cm høy. Kallenavn er Green carpet. Passer perfekt i den skråningen hvor jeg vil gjøre minst mulig.
|
|
|
#542 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har ikke grønne fingre, men jeg har mye hage. I fjor fikk vi hjelp til å ordne litt ute etter påbygging av hus, så nå har vi en skikkelig oppkjørsel med asfalt, og litt planter langs en mur, på og rundt en stor stein, samt et rosebed langs rekkverket til terrassen. Jeg har til og med dristet meg til å plante i noen pallekarmer. Men fremdeles har vi mest gress.
|
|
|
#543 |
|
Bedreviter
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Tre av rosene mine har ikke fått antydning til skudd. De andre spirer som bare det. Når kan man fastslå at døden har inntruffet og at liket bør flyttes for å gi plass til nye, sterkere innboere? |
|
|
|
|
|
#544 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Klematisen min har kommet med tre stengler denne uken. I helgen var det ikke antydning til liv og nå har den strukket seg snart 10 cm. Jeg var sikker på at det var kjørt, så jeg har plantet masse andre klatrere der, kan bli trangt om plassen i løpet av sommeren.
|
|
|
#546 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Ja, ut og ta snegler! Jeg tok åtte i kveld, og så en Leopardsnegle som fikk leve.
|
|
|
#547 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Harriet, peker noen innlegg opp.
|
|
|
#548 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I kveld så jeg like mange leopardsnegler som brunsnegler. De må ha fått nok å spise i det siste.
|
|
|
#549 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg ORKER ikke snegleplukking! Uææh!
|
|
|
#551 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har en ekkel bøtte med øl og regnvann med masse kamikazesnegler i. :urk: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem - de er jo kannibaler, så jeg har ikke lyst å mate dem i komposten min, heller?
|
|
|
#552 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Snegler er noe herk. Vi har hatt noen varme og fuktige kvelder og jeg plukker så mye snegl. |
|
|
|
|
|
#553 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ta de i en pose og kast i matavfallet? Eller er ikke det greit?
|
|
|
#554 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Plukke med stekepinsett, Polyanna. Jeg har dem oppi en bøtte grovsalt.
|
|
|
#555 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Vi har nesten ingen snegler da men de få jeg plukket i fjor tok jeg opp med hundeposer og kastet i søpla.
|
|
|
|
#556 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har planta Storknebb (Geranium) foran røttene til klematisene mine. Den heter vel Cambridge eller noe sånt og får etterhvert rosa blomster. Blir ikke altfor høy, 20-30 cm mener jeg.
|
|
|
#557 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Er det noen som har prøvd det der middelet som er sånn ferskvare? Nabolagsaksjoner og sånt?
|
|
|
#558 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Nemaslug?
|
|
|
#559 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg føler at jeg holder det noenlunde i sjakk når jeg "plukker" noen kvelder i uken. Jeg gjør det mot slutten av kvelden, særlig hvis det er varmt og fuktig, det er da de er mest aktive. |
|
|
|
|
|
#560 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har en spiss spade som jeg deler dem i to med. Synes det er mindre ekkelt enn å plukke dem opp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|