Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Men en annen tanke, litt på siden av dette med mammatreff, men allikevel i nærheten ...
Sånn som jeg. Jeg er innflytter til denne byen. Jeg har riktignok bodd her i snart 13 år, men jeg kom da jeg var 19 år, og flyttet fra et stort nettverk over 30 mil unna. Jeg studerte her, men de jeg studerte sammen med var stort sett fra andre plasser i landet de også, så når studietiden var over var det ytterst få som ble værende her nede, pr. i dag er det vel bare en håndfull og vi har ikke kontakt. Så foruten mannens familie og jenter/damer jeg har truffet enten gjennom barselgruppe (det var grøss altså, men jeg fikk én god venninne på den måten), barnehagen, dette forumet eller nå skolen, foruten egen arbeidsplass, er det jammen ikke mange jeg har her nede. Er det så negativt å søke nye bekjentskaper der man har en naturlig grunn for det? Der man most likely kan treffe på i allefall et par som man har flere ting til felles med? Jeg kom fra et STORT nettverk som sagt, og det jeg har her nede er ganske stusselig til sammenligning. Jeg har få, men til gjengjeld gode, venner her. Allikevel ønsker jeg meg større omgangskrets, og jeg ser jo helt klart at et par av mødrene i klassen er potensielle som sådan. Vi klikker bra og kan helt klart ha mye moro sammen. Hvis ikke man kan gjøre fremstøt som å inviterer til å bli bedre kjent og kanskje til og med bli kjent på et annet nivå enn å bare være mammaer med barn i samme klasse ol., hvordan skal man klare å etablere et nytt nettverk i ny by/på nytt sted da??
Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg ville synes det var veldig synd hvis det er sånn at dersom jeg skulle føle behov for å være litt søkende, se om mennesker jeg faktisk omgås også kan bli gode venner, så blir jeg oppfattet som teit!??