Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Jeg har deltatt i slike foreldrenettverk med alle våre 2-3 unger, helt uten å ha vært på mødretreff.
Man blir jo kjent og har/kan ta kontakt med de foreldrene ungene holder seg sammen med, og for yngstejenta sin del var det i alle fall ikke de hun gikk i klassen med.
Absolutt. Og om noen foreldre inviterer meg på strikketreff takker jeg mest sannsynlig nei, for jeg strikker ikke. Men jeg kommer ikke til å akke og uffe meg og himle med øynene av den grunn - eller å anbefale folk å IKKe invitere til slikt, siden kanskje ikke alle liker strikking. For private initiativ beregnet for å bedre foreldres sosiale samspill er jo av det gode - mener jeg.
I tillegg tror jeg ulike lokalsamfunn fungerer litt ulikt mht hvor enkelt det er å møte foreldre. Noen steder er det ett enkelt idrettslag og en matbutikk eller to de fleste sogner til. Her hvor jeg bor er det et hav av muligheter, jeg synes ikke det er så lett å treffe foreldre uformelt uten at noen tar en form for initiativ, enn så lenge. Blir sikkert annerledes når man må følge med på evt kamper eller så.
Sist redigert av Pelle : 29-05-13 kl 21:30.
|