Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg forstår meg ikke på negativiteten og synes virkelig at vi kan holde oss for god til å fremstille "jenteskravling" eller samlinger med kvinner generelt som noe negativt og lavmål. Atter en gang kastes alt ansvaret over på kvinner, fedrene stakkars må jo inkluderes, gud forby at de kan invitere til sammenkomster selv. Jeg kunne fint invitert damene på treff, jeg kunne også invitert alle hadde jeg hatt plass til det. Å invitere en forelder (og la det være opp til dem selv hvem som kommer) er også en idé.
Hm. Det jeg tror misforståelsen kanskje er at det ikke virker som at de som argumenterer for mødretreff ikke helt har tatt inn over seg at mange kvinner ikke synes det høres noe koselig ut med rene kvinnetreff.
Om det er noe som har formelt med klassemiljøet å gjøre, så skal alle foreldre kunne inkluderes. Det er samme grunn til at jeg feks synes man kan holde det alkoholfritt for å kunne inkludere muslimer som at det skal være ikke kjønnsbetinget.
Rene sosiale greier er det ingen som har kranglet på er greit, bortsett fra at en del synes det ikke er noe fristende. Og det må da også være greit. Eller?
Synes ikke at dersom man arrangerer noe som i utgangspunktet er eksluderende at man bør være fortørnet dersom det ikke blir oppfattet som viktig. Hadde det vært viktig så burde alle blitt inkludert.