Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg lever i andre miljø enn deg, tydeligvis, for blant mine venninner og venner er det ikke sånn, det er hipp som happ. Hos oss er det ikke noe vits i å ringe på min telefon, jeg er nesten aldri tilgjengelig, så det er mannen min som ordner med playdates, avtaler om å gå sammen til skole og sånne ting.
Jeg synes det er synd å stelle til sammenkomster som er ekskluderende for noen foreldre. Jeg har ikke noe imot at folk arrangerer mammakvelder, men om det er for å bedre nettverket i klassen så synes jeg virkelig at man skal ta med fedre også.
Esme, det er kanskje noe spesielt med oss som har en sånn jobbsituasjon at vi er like mye gift med jobben på kveld og natt som med hjemmet for å sette det på spissen? Jeg ser jo det at mange som jobber sammen med meg har en litt annen familiedynamikk enn mange av de jeg møter andre steder.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg synes det er helt greit at noen inviterer mødre på privaten som en ren sosial greie, da er det bare å la være å møte opp om man ikke liker sånt.
Om det derimot hadde vært noe mer formelt, at det var klassekontaktene som arrangerte, som et konkret tiltak for å bedre klassemiljøet, og da inviterte kun kvinner, da er det langt fra greit.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet med mødretreff er? Hvorfor er det et latterlig konsept? At damer treffes, mingler og blir kjent med hverandre er en uting? Å ha skoletreff eller på noen måte diskutere og løse problemer relatert til skole, er jeg enig i at blir noe annet, men å bare samles alle damene som vil komme og skravle litt må da være helt ok? Jeg for min del hadde satt pris på en sånn invitasjon.
Problemet er som følger: Dametreff for å bli kjent med andre damer på privaten, kjempefint! Hvis dette er den arenaen der man skal løse opp i klassemiljøet og man da inviterer bare kvinner fordi man antar at det er de som er forventet å følge opp barn, ha oversikt over famlien og i det hele tatt være de som er den som styrer sosialt liv i familien blir det feil. Ikke fordi det ikke fortsatt er vanligst, men fordi det er ganske mange som ikke har det sånn også. Noen fordi de er alene, noen fordi de har en familiestruktur som er litt mindre tradisjonell.
Og jeg hadde nok møtt opp på det treffet som har som agenda å fikse klassemiljøet, men ikke prioritert et dametreff med mødrene i klassen tror jeg. Kanskje. Det kommer an på hvor mye jeg måtte sette i sving for å få det til. Luktet det fyll og fest hadde jeg uteblitt uansett, det blir feil setting med feil folk for meg.