Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 14:42   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Jeg har forståelse for en prinsipiell avsky mot at byråd ikke har satset på Tøyen før de fikk Lambda-kniven på strupen, altså, men jeg syns det er rart å være så negative til det som har blitt fremforhandlet og syns det er VELDIG rart å kalle det knapper og glansbilder. Om de får til det de har lovet er jo en annen sak. Angående Thon: På Røa fikk utbygger krav om å bygge bad som del av en større boligutbygging, og fytti katta som de har prøvd å komme seg ut av det, fordi det er va-ha-hanskelig. Men bydelsutvalget (ikke byrådet, tror jeg) har vært på dem som klegger og presset det gjennom, så det blir. Men det kom ikke av seg selv, så fortsatt press blir viktig, ja.

Hvilke av disse tingene er forresten allerede vedtatt, bortsett fra opprustningen av Tøyen senter, som jeg tror har vært i hvert fall foreslått og kanskje vedtatt?

Tøyen Vitenpark, med et nytt vitensenter, etableres.
Dialog med Norsk teknisk museum om samlokalisering med byens nye vitensenter på Tøyen. (Teknisk museum ønsker ikke dette, fordi de syns Tøyen også er for usentralt. De vil til midt i gryta. http://www.tu.no/bygg/2013/05/28/teknisk-museum-vil-ikke-til-toyen )
Vitenparken, som også inkluderer Botanisk hage og Universitetets museer, skal bidra til å gjøre Tøyen skole til en pionér innen naturfag, miljøfag og estetiske fag. (denne er litt løs i fisken, men potensialet er jo absolutt til stede)
Tøyen skole skal ha utvidede åpningstider fra høsten 2013, og elevene skal tilbys gratis kjernetid i SFO og få halv pris på Tøyenbadet fra 2014. (dette er jo strålende!)
Satsingen underbygges av at Oslo musikkskole skal øke sin kapasitet med 700 nye plasser, blant annet gjennom etablering av en ny kulturstasjon på Tøyen. (Juhuu!)
Tøyensenteret og Tøyen T-banestasjon skal rustes opp. (Vedtatt?)
Antallet kommunale boliger på Tøyen reduseres, men det skal etableres netto minst 600 nye kommunale leiligheter i Oslo frem til 2017. (Dette er jo akkurat det Marie Simonsen etterlyser)
Det skal bygges nytt badeland i kommunal regi på Tøyen, som planlegges ferdigstilt samtidig med det nye Munch-museet (Jeg er en forsiktig optimist på dette. Tøyenbadet har jo vært satset på, rent økonomisk, men man har ikke fått det til. Min hypotese er at det lider under katastrofalt dårlig ledelse, og at om man med en nysatsning også får til nye krefter, så kanskje...)
Det etableres et sammenhengende grønt- og parkdrag over Finnmarksgata og en ny friluftsscene i området. (Dette har da ikke vært foreslått før, eller? Er ikke det veldig bra, i så fall? Jeg er litt geografisk utfordret, så selv om jeg har vært mye i området så stokker det seg litt i hodet mitt når jeg ser det for meg).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.