Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 18:54   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Verdidebatten er altså ikke om man farger hår eller ei, men hvordan man omtaler andre. Og det gjelder da for både de som farger hår og de som ikke farger hår.

Jeg skjønner ikke at det skal være så provoserende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:37   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Verdidebatten er altså ikke om man farger hår eller ei,

Søren, også jeg som følte meg SÅ superior her

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:42   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men jeg synes, som Candy, at dette bærer preg av en verdidebatt. Begrep som "all ære til" er også et eksempel på dette. Jeg synes heller ikke det er så ille å ikke like grått hår. Jeg synes ikke hår under armene er pent, selv om det er aldri så naturlig. Men om noen velge det, så synes jeg det er verken ærefullt eller noe annet. Bare noen som velger noe annet enn meg.

Gammel 27-05-13, 19:53   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men jeg synes, som Candy, at dette bærer preg av en verdidebatt. Begrep som "all ære til" er også et eksempel på dette. Jeg synes heller ikke det er så ille å ikke like grått hår. Jeg synes ikke hår under armene er pent, selv om det er aldri så naturlig. Men om noen velge det, så synes jeg det er verken ærefullt eller noe annet. Bare noen som velger noe annet enn meg.

Jeg synes heller ikke at hår under armene eller på leggene er veldig pent. Og jeg synes det er greit å mene det også. Jeg har ingen planer om å på noen som har det. Men det går an å mene noe uten å være stygg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:05   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dette er jeg veldig enig i

Er det mer ærefullt å ikke farge håret enn å la skjegget gro både her og der?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:18   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Forøvrig farger jeg hår, dog ikke pga grått hår. Meg bekjent blir vi med rødt i håret sent gråhåra

I følge frisøren(e) mine stemmer dette.
Jeg er 41 og har ikke fått grått hår, men rødfargen har blitt blassere. Den dyprøde fargen går nå mer mot blondrød, men de røde pigmentene lever i beste velgående. Jeg har tidligere "frisket opp" rødfagen med kobberfarge, men nå får jeg veldig lys ettervekst om jeg velger mørke rødfager. Altså ikke grå ettervekst, men lysere rød/orange.
Jeg har lyse striper for å få en forandring og for å ton ned gammel mørk farge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:38   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I følge frisøren(e) mine stemmer dette.
Jeg er 41 og har ikke fått grått hår, men rødfargen har blitt blassere. Den dyprøde fargen går nå mer mot blondrød, men de røde pigmentene lever i beste velgående.

Synes den engelske betegnelsen jeg hørte på den fargen var så fin: Strawberry blonde.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.