Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 08:34   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg vet at dette er en gammel tråd men den dukket opp i et google-søk, så da Også antar jeg den ikke har blitt mindre relevant med tiden.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Man jo ikke farge det i det hele tatt, selv om det er grått. :vill og gal:

Nei nemlig. Jeg har bestemt meg for å skippe farginga, jeg er SÅ lei - det koster masse penger og jeg må gjøre det relativt hyppig hos frisør og ettervekst hjemme - og masse kjemikalier oppi håret og greier, så nå blir jeg grå.
Dessuten ser jeg på det litt som rynkrer; sånn er jeg og sånn er det med den saken. Jeg er jo liksom så imot skjønnhetsoperasjoner og botox og slikt, spiser økologisk og den greia der, så hvorfor i all verden skal jeg drive å farge håret? Tenker jeg. Eller prøver jeg å tenke da, for det er en lettere panisk prosess det her.

Og jeg har såpass med grått at jeg blir grå, hvertfall foran, i følge frisøren min har jeg 70% grått oppå. Jeg har vel ca. 5 cm grått hår nå, og det synes veldig godt i etterveksten - de kaller det "skunk line" på engelsk og det kan jeg godt forstå. Jeg er der jeg antar folk tenker "har hun glemt å farge det, eller??". Det neste blir "men i all verden, driver hun å vokser ut grått hår?!" Og SÅ, langt om lenge kommer jeg forhåpentligvis til "så fantastisk flott hår hun har, men i alle dager, det er da grått?".

Men altså, det "de" sier er at all farge falmer, og den blir rødaktig og gulner. Så hvis man har tenkt å la det grå håret vokse ut så man skal bli gråhåret, vil striper og farge se stygt ut over tid ift det grå. Men det er jo i det tilfellet der man ikke fortsetter i det uendelige å farge over da, slik dere skriver om - da vil man jo hele tiden freshe opp fargen. Jeg har vurdert å stripe det med min egen farge som kommer sammen med det grå for å slippe denne "skunk-stripen" men vet jo at farge i mitt hår har en tendens til å bli rosa-oransj over tid, og da ender jeg opp med nok en farge jeg må ivareta og vokse ut av håret mitt, i tillegg til den fargede fargen og det grå jeg egentlig prøver å få lengre.

Sist redigert av m^2 : 27-05-13 kl 08:40.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:49   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei nemlig. Jeg har bestemt meg for å skippe farginga, jeg er SÅ lei - det koster masse penger og jeg må gjøre det relativt hyppig hos frisør og ettervekst hjemme - og masse kjemikalier oppi håret og greier, så nå blir jeg grå.
Dessuten ser jeg på det litt som rynkrer; sånn er jeg og sånn er det med den saken. Jeg er jo liksom så imot skjønnhetsoperasjoner og botox og slikt, spiser økologisk og den greia der, så hvorfor i all verden skal jeg drive å farge håret? Tenker jeg. Eller prøver jeg å tenke da, for det er en lettere panisk prosess det her.

Jeg "holder med deg", m^2. Jeg aksepterer at jeg blir grå. Jeg klippet håret kort pga. det fordi jeg synes man kan ha stilige korte grå frisyrer men det er vanskeligere med langt hår. Selv om jeg synes at f.eks. Gro Holm er en vakker kvinne. Jeg må innrømme at jeg i større grad "tenker mitt" om godt voksne kvinner som helt åpenbart er grå men farger håret enn kvinner i 30- 40-åra som tør å være som de er. :fyr løs:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.