|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?
Det hørtes utrolig koselig ut. Det er så få som velger sånne løsninger i Norge. Hvorfor?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med min jobb er ikke det mulig for det første, for det andre så minster man jo litt pensjonspoeng. Jeg er veldig gjerring på pensjonspoengene mine. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok mye fordi barnehage er så dyrt og det er mer tradisjon for deltidsarbeid. Mannen min kunne tenkt seg å jobbe deltid (ha fri en dag i uken) og jeg hadde gjerne jobbet mer for at han skulle fått det, men det er helt utenkelig i hans bransje. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?Vi har to barnehagebarn. Vi har hatt forlenga permijonen med ulønna perm og utsatt barnehagestart til de nærmer seg to (begge er høstbarn og har ikke rett på barnehageplass), og vet at det går helt fint å leve på litt mindre. Så fra høsten går vi ned i 80 % begge to, planen er å ha en fridag i uka sammen alle 4, husarbeid og ærend strengt forbudt! Sist redigert av Galathea : 15-05-13 kl 20:41. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?Hvis jeg kunne hatt mer fri uten at jeg fikk gjort mindre på jobb, så jatakk. Ellers ikke. Jeg kunne godt tenke meg å ha hjemmeværende kone til tider dog.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Det kommer nok litt an på hvor man bor også. Her hvor vi bor er det ganske vanlig at ene foreldre jobber deltid så lenge barna er små. I podens klasse er det ikke en gang halvparten som går på SFO, og veldig mange er hjemme hvertfall et år ekstra etter foreldrepengeperioden.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|