Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Jeg har alltid jobbet fullt og det er viktig for meg å gjøre det. Evt. at både mannen og jeg skulle gått ned litt i stilling hvis det var nødvendig.
Jeg er en slurvslomse når det gjelder husarbeid, det hjelper godt på stresset, selv om ikke akkurat huset ser strøkent ut til en hver tid. Eller noen gang. 
Hva er det du stresser mest med, Cumulus?
Har dere vurdert å kjøpe hjelp til ting som husvask evt. bruke Rett Hjem eller liknende for å gjøre matlagingen enklere? Det vil jo frigjøre mer tid til samvære med familien uten at det går ut over inntekten i samme grad som redusert stilling vil gjøre.
Jeg synes ikke det mest plagsomme er stresset. Det som plager meg mest er tanken på at barna skal være 9 1/2 time i barnehagen. Jeg føler at det blir feil for meg å ha dem vekke så mye. Jeg vil være sammen med dem og dele hverdagen deres. Derfor hentes de halv tre og de leveres kl.9. Jeg jobber redusert, men det er fordi jeg er syk nå. Hadde jeg vært frisk ville jeg hatt barna hjemme mer da også, og jobbet 50%. Jeg vil ikke kjøpe tjenester, jeg vil ha tid.
|