Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Det er sikkert sant, men samtidig så vet om en masse rettskafne folk som ville ha snudd i en slik sak. Jeg tror ikke det har noe med Vågå som sådan å gjøre, selv om det går utover Vågås rykte at folk som er sentralt plassert i kommunen liksom ikke helt får seg til å si at de synes dette er fullstendig uakseptabel oppførsel. Og for ordens skyld - for meg hadde kun skype-kommunikasjon uten mistanke om fysiske overgrep, også vært helt fullstendig uakseptabelt. Man gjør rett og slett ikke sånn.
Jeg er (selvfølgelig) enig i det. Jeg tror likevel at det er viktig å få frem at dette sannsynligvis er veldig vanlige folk som ingen ville trodd slikt om på forhånd. Det er ikke sikkert at de hadde trodd det om seg selv heller. Vi vet jo at folk reagerer på ugreie måter i gitte omstendigheter (selv om det ikke betyr at alle gjør det), og det er det jeg vil påpeke. At jeg mener det er viktig å ta innover seg at dette ikke er så unikt, det er ikke noe som tilsier at dette ikke kunne skjedd hvor som helst ellers. Jeg skriver det ikke for å unnskylde oppførselen deres, heller tvert imot. Det blir vanskeligere å ikke ta det på alvor dersom man ikke anser det som et engangstilfelle i Vågå.
|