|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#662 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg synes denne saken er svært viktig, spesielt av én grunn. Det er at den setter fokus på det komplekse i overgrepssaker.
|
|
#663 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det der trur jeg du har veldig rett i, Apple. Godt skrevet.
|
|
|
#664 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Klokt skrevet og jeg er helt enig. Ut fra sms-er kommer det jo frem at jenta var forelsket, men uansett er jo dette et overgrep. Den voksne skulle ha stoppet! |
|
|
|
|
#665 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Apple: Akkurat. Det spiller da for søren ingen rolle om hun "var med på det". Han er en voksen, hun et barn. Han har begått et overgrep, unansett om han har benyttet seg av følelser, ikke vold. |
|
|
|
|
#666 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Veldig enig i det Apple skriver. Det er kanskje lettere å si fra om overgrep utført med fysisk vold, enn de som sånne luresvin som dette driver med. Det er jo nettopp denne "snille" metoden mange overgripere mot barn og ungdom benytter seg av - så tror barnet at det "har vært med på det". |
|
|
|
|
#667 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det du skriver der er viktig, Apple, og jeg reagerte veldig på Larsen som i går forsøkte å hevde at jenta ikke kunne ha PTSD fordi hun var jo frivllig med på det. Det er vel helt vanlig at seksuelle overgrep er "frivillig" fra barnets side når de er i den alderen der, men at det likevel blir et traume i ettertid når man skjønner hva man faktisk har vært med på og utsatt for.
|
|
|
#669 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Apple, du har skrevet det så bra, og det er utrolig viktig det du trekker fra. |
|
|
|
|
#670 |
|
Halloen!
Ja, ikke sant. Det er først når det er snakk om eldre mennesker (som i eldre enn unge tenåringer) at man "trenger" å benytte vold for å oppnå sex. Med barn holder det som regel å lokke, lure, presse og godsnakke litt, og da kan man selvsagt ikke bli dømt for overgrep. |
|
|
|
|
#671 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Seksuelle overgrep er klart og tydelig på lista over årsaker til PTSD. Jeg tror ikke Mette Yvonne Larsen kan unngå å være fullstendig klar over det. Hun bare velger å komme med ekle hint og holdninger hele tiden. |
|
|
|
|
#672 |
|
Halloen!
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg må få ut litt frustrasjon: Den fyren (Øygard) irriterer meg. Lyve hele det norske folk opp i trynet med de patetiske bortforklaringene sine- det er søren meg ikke et eneste menneske bortsett fra den hjernevaskede kona hans som tror han er uskyldig-og bruke enorme ressurser, både tid og penger, som kunne vært brukt på nyttigere ting, på å "renvaske" seg. Han burde tatt det som en mann (eller kanskje er det nettopp det han gjør? ) innrømmet sin skyld, bedt jente og familien om unnskyldning og tatt straffen sin uten å mukke. I tillegg til å skamme seg ganske kraftig. |
|
|
|
|
#674 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Saken gir meg assosiasjoner til child grooming: http://en.wikipedia.org/wiki/Child_grooming
|
|
#675 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Det er det absolutt. Men forsvaret viser med sin taktikk at disse utdaterte oppfatningene om overgrep fortsatt er gyldige.
|
|
#676 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Intervju med fruen hans på tv2 nyhetene, om jeg ikke hørte feil
|
|
#677 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)....og no viser ho fram sengene!! Er det muuulig?
|
|
|
#679 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#680 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|